וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש העשיר בסין הועלם על ידי הרשויות: הואנג גואנגיו נעצר בחשד להרצת מניות

אשר שכטר

24.11.2008 / 15:09

הואנג, מייסד קמעונית האלקטרוניקה הסינית גומי, נעצר בחשד שהזניק את מחיר המניה של חברה בראשות אחיו



הואנג גואנגיו, האיש העשיר בסין והמייסד של קמעונית האלקטרוניקה גומי (Gome), נעצר על ידי הרשויות בחשד להרצת מניות וניסיון לבצע מניפולציה במחיר המניה של חברה שבראשות אחיו. כך דיווחו היום כלי תקשורת בסין. המסחר במניית החברה הושעה בעקבות הדיווחים. מגומי עצמה נמסר כי החברה אינה מודעת לחקירה שנפתחה בעניינה, וכי הואנג עצמו נעלם ואיש לא שמע ממנו מזה כמה ימים.



הואנג בן ה-39 נעצר ביום רביעי שעבר ונלקח לחקירה, בעקבות תנודות חדות במחיר המניה של חברה אשר בה משמש אחיו כמנכ"ל, יצרנית התרופות שנדונג ג'ינטאי - כך דיווח המגזין הממשלתי הסיני "קייג'ינג". היומון ההונג-קונגי "מינגפאו" דיווח כי הרשויות הסיניות חוקרות גם חשדות לפיהם היה הואנג מעורב בהלבנת כספים ובהעלמות מס. המסחר במניית שנדונג ג'ינטאי הושעה גם הוא היום.



מעצרו של הואנג דווח גם בכלי תקשורת נוספים, והוביל להקפאת המסחר במניית גומי בבורסת הונג קונג. גומי עצמה מסרה, לאחר השעיית המסחר במנייתה, כי הרשויות לא יידעו את החברה בנוגע לחקירה בעניינה, אך לא הכחישה את החשדות שהועלו בדיווחים.



מגומי נמסר כי החברה מבצעת כעת חקירה בניסיון לברר מה קרה להואנג, מייסד החברה ובעל השליטה בה. היום דיווחה החברה על עלייה של 111% ברווחיה בתשעה החודשים האחרונים של השנה הנוכחית זאת לעומת התקופה המקבילה ב-2007 - ל-1.59 מיליארד יואן. למרות התוצאות החיוביות, בוטלה שיחת הועידה עם אנליסטים לאחר פרסום הדו"ח בעקבות אי הוודאות האופפת את מצבו המשפטי של הואנג.



הונו של הואנג, המחזיק באימפריית נדל"ן משגשגת בנוסף לאחזקותיו בגומי, הוערך על ידי המגזין "פורבס" בכ-2.7 מיליארד דולר ובכ-6.3 מיליארד דולר על ידי החברה הסינית הורון. אנליסטים העריכו כי חקירתו של הואנג עשויה להוביל לפגיעה במערכת היחסים של החברה עם ספקיה ונושיה, אולם מגומי עצמה נמסר כי טרם הורגשה השפעה שכזאת וכי עסקי החברה מתנהלים כרגיל. הואנג עצמו נחקר גם בסוף 2006, יחד עם אחיו, בשל אי-סדרים כספיים הקשורים להלוואת נדל"ן, אולם הואנג זוכה מאשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully