וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי ארגון המדינות הגובלות באוקיינוס השקט APEC: אפשר להתגבר על המשבר בתוך שנה וחצי

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 15:17

הנציג האמריקאי היה אופטימי אף יותר: הצעדים הכלכליים ישאו פירות בתוך זמן קצר



נציגי APEC - הארגון לשיתוף פעולה כלכלי בין המדינות הגובלות באוקיאנוס השקט - טוענים כי ניתן להתגבר על המשבר הכלכלי בתוך שנה וחצי. ראשי 21 המדינות, האחראיות ליותר ממחצית התפוקה העולמית, נפגשו בלימה, פרו לכנס כלכלי של יומיים שבסיומה פורסמה הצהרה משותפת התומכת בצעדי החירום שנקו הממשלות כדי לייצב את המערכת הפיננסית ועל מנת לעודד את הצמיחה. הנציגים לא פירטו צעדים עתידיים שיאפשרו את היציאה מהמיתון, שעלול להימשך כשלוש שנים, להערכת מספר כלכלנים פסימיים. ההנחה תואמת את התחזית של קרן המטבע הבינלאומית לפיה הכלכלה העולמית תצא מהמשבר במהלך 2010.



מספר נציגים התנערו מקביעת תאריך היעד וציינו כי מדובר במשאלת לב יותר מאשר בתחזית מוסמכת. נשיא מקסיקו, פליפה קלדרון, כינה את התאריך "הערכה" ואילו ראש ממשלת קנדה, סטיבן פארקר אמר שמדובר בספקולציה. דן פרייס, עוזרו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, שמר על האופטימיות האמריקאית המפורסמת וציין כי ניתן לתקן את הכלכלה העולמית במהירות רבה אף יותר: "הנשיא בוש מאמין שהפעולות שאנחנו נוקטים כעת יתחילו לשאת תוצאות בתוך זמן קצר הרבה יותר מאשר שנה וחצי".



לטענת חלק מהנציגים, מילות הסיכום המרגיעות היו יוזמה של נשיא פרו המארח, אלן גרסיה. "החלטנו שהפגישה תניב הצהרה ברורה ובטוחה שתשבור את המעגל של חרדה ואי ודאות", אמר גרסיה, "אנחנו - מאוחדים כמו תושבי העולם, ממשלות ועסקים - הולכים לנצח את המשבר הזה".



המשתתפים בכנס החליטו בין השאר, שלא להעלות חסמי יבוא בשנה הקרובה ולזרז את חידוש השיחות במסגרת ארגון הסחר העולמי. ההישג העיקרי של הכנס היה העמקת התמיכה בהצהרת וואשינגטון שניתנה בשבוע שעבר בידי המעצמות הכלכליות המובילות. אלה הבטיחו להמשיך במדיניות הסחר החופשי, למרות המחאות של חברות מקומיות המבקשות להגן עליהן מפני תחרות זרה בתקופה של צמצומים ופיטורי עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully