וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי ומרוז לבית המשפט: תביעת הדיבה של ועידת התביעות מופרכת ומתלהמת, ומטרתה לסתום פיות

אופיר בר-זהר

24.11.2008 / 15:21

ועדת התביעות: "השניים יודעים כי לעולם לא יצליחו להוכיח בעובדות את השקרים והסילופים שהציגו בסרטם"


יוצרי הסרט מוסר השילומים, אורלי וילנאי וגיא מרוז, ועמן מפיקת הסרט חברת שמיים, טענו היום בבית המשפט המחוזי בירושלים כי תביעת הדיבה שהוגשה נגדם על ידי ועדת התביעות חסרת בסיס, מלאה בהאשמות מופרכות, וכי מטרתה היא סתימת פיות. הדברים נמסרו במסגרת בקשה של יוצרי הסרט שהוגשה על ידי עוה"ד יורם בונן, עודד רביבו ודורון זיו-אב ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', ומטרתה לחשוף מסמכים הרלוונטיים לעניין.

מנגד, טענו היום בוועדת התביעות כי טענתם של וילנאי ומרוז שתחקירם מגובה במסמכים היא שקרית. בנוסף, טענה ועדת התביעות כי מדובר ב"תכסיס של פדרבוש ומרוז למשוך זמן בטרם יגישו את כתב ההגנה שלהם. זאת, משום שהשניים יודעים כי לעולם לא יצליחו להוכיח בעובדות את השקרים והסילופים שהציגו בסרטם". לטענת ועדת התביעות כל המסמכים שנדרשו מופיעים גם כך באתר האינטרנט של החברה.

שמיים, וילנאי ומרוז, עובדים בימים אלו על סרט שלישי שיעלה לשידור ביום השואה הקרובבהמשך לסרטים "מוסר השילומים" ו"מוסר השילומים - המלחמה נמשכת" . בבית המשפט הם טענו כי יש לדחות את ניסיונותיה של ועידת התביעות לערער את הבסיס עליו הושתת הסרט ואת מאמציה ליצור דה-לגיטימציה וסתימת פיות בניסיון לחסום את השמעת הטענות הקשות שבפי יוצרי הסרט.

בתחילת ספטמבר הוגשה תביעת דיבה בסך 4 מיליון שקל נגד יוצרי הסרט וחברת שמיים. בסרט עצמו הועברה ביקורת על ועידת התביעות ונטען כי היא מעדיפה לשמור את הכסף בקופתה עד למות הניצולים, נוקטת באיומים והפחדה נגד אנשים וארגונים אחרים, מכשילה מאמצי אחרים לעזור לניצולים, אינה מעבירה כספים לקורבנות ונותנת להם לגווע ברעב. בכתב התביעה נטען כי הסרט שקרי ומניפולטיווי, וכי מרוז ווילנאי לא עמדו בחובתם למצוא את האמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully