וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל: העלייה בפרמיית הסיכון של המדינות המתפתחות פוגעת ביכולתם לממן מחדש את חובן

TheMarker

24.11.2008 / 16:19

פרמיית הסיכון על האשראי של המדינות המתפתחות חוו את העלייה השבועית הגדולה ביותר בחודש האחרון



פרמיית הסיכון על האשראי של המדינות המתפתחות חוו את העלייה השבועית הגדולה ביותר בחודש האחרון. להערכת כלכלני בית ההשקעות טנדם קפיטל עלייה זו פוגעת ביכולת הממשלתית לממן מחדש את חובם לטווח הקצר ומאיצה את הביקוש לסיוע בינלאומי.



לדברי כלכלני טנדם קפיטל "למדינות המתפתחות באירופה ואסיה יש כ-500 מיליארד דולר חוב לכל אחד מהאיזורים שמועד פירעון החוב הוא תוך 12 חודשים. בעוד שלאמריקה הלטינית חוב של 175 מיליארד דולר ולטורקיה ולרוסיה לכל אחת כ- 100 מיליארד דולר חוב שהן צריכות להחזיר ולפולין כ-85 מיליארד דולר".



הבנק הלאומי של פולין הצליח להשיג הלוואה בסכום של כ-10 מיליארד יורו מהבנק המרכזי של אירופה במטרה לתמוך בנזילות היורו למלווים במדינה. פולין היא המדינה השנייה במזרח אירופה לאחר הונגריה שקיבלה תמיכה מהבנק המרכזי של אירופה כתוצאה מהסלידה לסיכון שעצרה את הנזילות בשוק הבין בנקאי.



לטביה מתכוונת להתחיל בשיחות עם קרן המטבע הבינלאומית וגם נכנסה למשא ומתן פורמלי עם האיחוד האירופי בבקשה להעביר לה סיוע חירום על מנת לייצב את כלכלתה. כלכלת לטביה במיוחד אינה יציבה כתוצאה מצמיחה שלילית ואינפלציה דו ספרתית.



יתרת המט"ח של רוסיה ירדו ב-24% ל-453.5 מיליארד דולר מאז אוגוסט כי גם ניצלו את הרזרבות כדי לתמוך במטבע המקומי ולעצור את הספקולציות בנוגע לפיחות ברובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully