וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההליכים המשפטיים בעקבות ביטול העסקה לרכישתה הביאו את גילת לדווח על הפסד של 500 אלף דולר

שמואל שוסטר

24.11.2008 / 16:15

הכנסות החברה ירדו ב-9% והסתכמו ב-65.3 מיליון דולר


כשלושה שבועות לאחר הגשת התביעה כנגד מבטח שמיר אחזקות, קבוצת LR, קבוצת גורס וחברת DGB השקעות על ביטול העסקה לרכישתה בגין דמי הביטול של העסקה לרכישתה והפיכתה לחברה פרטית, חוזרת לשגרת החיים כחברה ציבורית ומפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2008.

בשורה העליונה רשמה גילת ירידה של 9% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-65.3 מיליון דולר - בדומה להכנסותיה ברבעון השני של השנה. לאחר שני רבעונים חיוביים חזרה גילת לרשום הפסד נקי, שהסתכם ב- 546 אלף דולר, או סנט אחד למניה, במהלך הרבעון. הפסד זה צורם במיוחד לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז רשמה רווח נקי של כ-5.9 מיליון דולר, או 14 סנט למניה ורווח של 1.3 מיליון דולר ברבעון הקודם.

העלויות המשפטיות הכבדות (כמיליון דולר) בהן נאלצה גילת לעמוד בעקבות ביטול העסקה על ידי קונסורציום הרוכשים, הכבידו על החברה וגרמו להפסד הרבעוני. בניטרול הוצאה זו ובניטרול ההוצאות בגין האופציות לעובדים, רשמה גילת רווח נקי של 631 אלף דולר או סנט אחד למניה. עם סיום הרבעון החזיקה גילת בקופתה מזומן ושווי מזומן בהיקף של 174.4 מיליון דולר.

עמירם לוינברג, יו"ר ומנכ"ל גילת, אמר בעקבות פרסום הדו"חות: "התוצאות הכספיות שלנו ברבעון השלישי של 2008 משקפות ירידה מסויימת בפעילות בחטיבת המוצרים (GNS) בעיקר כתוצאה מהתארכות משך הזמן אשר בו נחתמות עסקות. מאידך, היתה עלייה בפעילותינו בארה"ב, וחתמנו על עסקות משמעותיות בתחום משחקי ההימורים ובמספר תחומים נוספים. עסקי גילת נותרו יציבים ולחברה איתנות פיננסית גבוהה. לחברה היקף משמעותי של מזומן בהשוואה לחוב ונתונים אלה ישמרו על יציבות החברה גם אם תסתמן האטה בשוק, ואף ייתכן שיפתחו בפנינו הזדמנויות לביצוע רכישות מעניינות בעתיד".



ב-5 לנובמבר הגישה גילת תביעה בסך 47.3 מיליון דולר כנגד קונצורסיום המשקיעים שהתחייב לרכוש אותה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של כ-475 מיליון דולר. על פי התביעה, נתקלה קבוצת הרוכשים בקשיים בהשגת המימון לעסקה לרכישת גילת - 47.5 מיליון דולר וכי הנתבעת העלתה "מיני אמתלות וטענות שונות ומשונות" מתוך "מטרה לנסות ולהתחמק מהשלמת הליך המיזוג ומתשלום חלקה בדמי ביטול ההסכם". אחד מהנתונים המעניינים הוא העובדה שמאיר שמיר עצמו מחזיק בכ-5.5% ממניות גילת לוויינים ולמעשה הוא בעל המניות השני בגודלו בחברה.

לטענת גילת, בקבוצת הרוכשים "עשו כל שביכולתם על מנת לאתר מיני אמתלות וטענות כבושות ומשוללות יסוד מתוך מטרה שלא להשלים את תהליך המיזוג כמתחייב". בנוסף, בתביעה נטען כי נתגלו פערים בגישות של המשקיעים השונים. בעוד מאיר שמיר נקט גישה "פשרנית יותר", בעלי השליטה ב-LR נקטו גישה "לוחמנית" במשא ומתן מול גילת לאחר פיצוץ העסקה. עוד נכתב כי "המשקיעים סיכלו במעשיהם, בטענותיהם ובדרישותיהם מרחיקות הלכת ומשוללות היסוד כל סיכוי אמיתי לפשרה".

מאז שנפוצו השמועות הראשונות על פיצוץ העסקה באמצע אוגוסט בין קבוצת הרוכשים לבין גילת, נפלה מניית החברה בכ-75% והיא נסחרת כעת במחיר של כ-2.7 דולרים למניה - המשקף לחברה שווי של כ-108 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully