וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרם של שלושה חשודים בפרשת השוחד במינהל מקרקעי ישראל

עמית בן-ארויה

24.11.2008 / 16:53

המשטרה הציגה לבית המשפט חומר חדש וסודי בפרשה



בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול את מעצרם של חשודים בפרשת השחיתות במינהל מקרקעי ישראל: מעצרם של מנהל מדור בנייה נמוכה במינהל, עופר עידה וששון כהן הוארך עד יום חמישי. עו"ד אליעזר בשארי שוחרר למעצר בית.



לפני שבוע פשטה המשטרה על משרדי המינהל בתל אביב ועל בתיהם של המעורבים בפשרה. כ-20 איש עוכבו לחקירה ושבעה הובאו להארכת מעצר, בהם בכירים במינהל. היחידה הכלכלית חושדת כי המעורבים ניצלו את מעמדם הציבורי הבכיר במינהל, ובכלל זה נגישותם ובקיאותם בשיטות העבודה וההליכים במינהל, באופן המאפשר להם טיפול בתיקים שאינם בתחום אחריותם וסמכותם - וזאת לשם סיפוק "תאבת הבצע שלהם". חומר החקירה מצביע על כך שנערכו שינויים בגודלי השטחים המחויבים בתשלום היטלים ושינוי שווי הערכת שטחים עיקריים ומשניים באמצעות זיוף חותמות ושינוי זכויות ברישום הממוחשב.



עידה חשוד בקבלת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, זיוף ושימוש במסמך מזויף. כהן, אחיהם של עוזי כהן המנוח ואילן כהן שהתמודד על ראשות עיריית רעננה, חשוד בתיווך בשוחד ועבירות מרמה. אליעזר בשארי, בעל משרד עריכת דין בפתח תקווה המתמחה במקרקעין, חשוד במתן שוחד, זיוף מסמכים ושימוש במסמך מזויף.



שופט המעצרים התורן, בני שגיא, עיין בחומרים הסודיים שהגישה לו המשטרה והגיע למסקנה כי רוב החשדות הקיימים כבר נחקרו, אך עלו חדשים שטרם נבדקו. "אין ספק כי מדובר בפרשה בהיקף משמעותי אשר מצריכה עבודה סביב השעון ושימוש בכוח אדם מוגבר מזה המקובל בחקירה רגילה", אמר שגיא. "מהחומר המונח בפני עולה כי קיימת התקדמות ניכרת".



בא כוחו של עידה, עו"ד ג'קי סגרון, הלין בדיון על התנהלות המשטרה. לדבריו, אחד השוטרים עידכן אותו שמרשו עצור בכלא הדרים, אך משהגיע לשם התברר הוא בכלא ניצן. בשארי שוחרר למעצר בית עד 7 בדצמבר, תוך שהוא מפקיד ערבות של 50 אלף שקל, ערבות צד ג' בסך 30 אלף שקל וערבות עצמית בסך 100 אלף שקל.



שאר החשודים שוחררו לפני ימים אחדים בתנאים מגבילים שונים: עו"ד ערן גיל במחלקה המשפטית של המינהל חשוד בקבלת שוחד מיני תמורת הנפקת אישורים או מסירת מידע לנותנת השוחד; אודי בן עטר, עובד לשעבר במחלקה החקלאית של המינהל, חשוד כי לאחר עזיבתו תיווך במתן שוחד; עו"ד לימור בלדב, דירקטורית בחברת הדיור הציבורי עמידר, חשודה במתן שוחד וטובות הנאה לגבי עניינים פרטיים שלה, ולגבי לקוחותיה במשרד עורכי הדין.



(מ 15710/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully