וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של הונגריה הוריד במפתיע את הריבית לרמה של 11% בעקבות ההאטה באינפלציה

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 17:14

בחודש שעבר העלה הבנק המרכזי את הריבית בהונגריה לרמה של 3%, במטרה למנוע קריסה של הפורינט



הבנק המרכזי של הונגריה הוריד היום את הריבית במפתיע לרמה של 11%, בעקבות שיפור בתחזית האינפלציה ובמטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית. זאת לאחר שהמדינה נזקקה לסיוע חירום בסך עשרות מיליארדי דולרים כדי להימנע מקריסה בעקבות משבר האשראי.



הבנק המרכזי הודיע היום על הורדת הריבית הבלתי צפויה, מרמה של 11.5% לרמה של 11%. תחזיות הכלכלנים היו כי הבנק יותיר את הריבית ללא שינוי, לאחר שהעלה אותה ב-3% באוקטובר במטרה למנוע קריסה של הפורינט. הריבית בהונגריה היא הגבוהה ביותר מבין מדינות האיחוד האירופי.



שיעור האינפלציה בהונגריה נפל לרמתו הנמוכה ביותר מזה שנתיים בחודש אוקטובר - 5.1%, והמיתון הצפוי במדינה צפוי להוביל לירידה נוספת במדד המחירים לצרכן, לרמה של 3% עד שנת 2010.



הפורינט מתחזק ב-3.6% מול הדולר, לרמה של 203.84 פורינט לדולר - זאת בעקבות החלטת הריבית - והתחזק לרמה של 261.54 פורינט מול היורו. מאז שהעלה הבנק המרכזי את הריבית לפני חודש התחזק הפורינט ב-5.7% מול היורו. בשלושת השבועות שלפני העלאת הריבית נפל ב-15% מול המטבע האירופי.



קרן המטבע הבינלאומית, הבנק העולמי והאיחוד האירופי אישרו בחודש שעבר חבילת סיוע בסך 20 מיליארד יורו (25.5 מיליארד דולר) לממשלת הונגריה בחודש שעבר. זאת במטרה לתמוך במערכת הפיננסית המקומית ולסייע למדינה להתגבר על משבר האשראי. בתמורה לסיוע, התחייבה ממשלת הונגריה לצמצם את הוצאותיה, להגדיל את הצמיחה בחובות ולפעול לבלימת האינפלציה.



ראש ממשלת הונגריה, פרנץ גיורצ'אני, קרא בשבוע האחרון לבנק המרכזי להוריד את הריבית ברגע שמצב השוק יתיר זאת, במטרה לצמצם את נזקי המשבר על הכלכלה ההונגרית. התמ"ג ההונגרי הצטמצם ב-0.1% ברבעון השלישי, בעקבות ההאטה העולמית, ותחזיות הממשלה הן כי הכלכלה ההונגרית תרשום צמיחה שלילית של 1% בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully