וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: כלל ביטוח תזדקק להשלמות הון משמעויות ברבעון הרביעי על מנת לעמוד בהון רגולטורי מינימלי

אתי אפללו

24.11.2008 / 17:30

השפעת אוקטובר נובמבר על ההון העצמי של כלל ביטוח עד כה - ירידה של 320 מיליון שקל



תוצאות הרבעון השלישי של כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי לא מעודדות, אבל אחד הדברים המעניינים בדו"ח של כלל ביטוח הוא דווקא התוצאות הצפויות לרבעון הרביעי, שכן, הרבעון השלישי לא כולל בתוכו את חודש אוקטובר. בשלושת הרבעונים הראשוניים רשמה כלל ביטוח, בניהולו של שי טלמון, הפסד של 225.8 מיליון שקל. הפסד זה נזקף לדו"ח רווח והפסד, אולם אם כוללים גם הפסד שנזקף לקרנות הון בשל ירידה בשווי ההוגן של הנכסים הפיננסים הזמינים למכירה והפרשי תרגום מגלים שכלל ביטוח הפסידה מתחילת השנה 545 מיליון שקל - כאשר רוב ההפסד המיוחס לקרנות הון נובע מהפרשי תרגום בשל פעילות בגין מטבע חוץ, וירידה בשווי ההוגן בנכסים פיננסים זמינים למכירה.



אולם נתון לא פחות מעניין נמצא בסוף דו"ח הדירקטוריון, תחת סעיף אירועים לאחר השפעת המאזן, מופיע סעיף המתייחס להשפעות חודש אוקטובר ונובמבר. בסעיף זה מעריכה כלל כי ההשפעה על ההון בשל הירידות בשווקים היא הפסד של 400 מיליון שקל נטו, וההשפעה על ההון בשל שינוי שער החליפין באוקטובר-נובמבר היא רווח של 80 מיליון שקל. כלומר, עד כה הירידות בשווקים מתחילת הרבעון הרביעי גרמו לכלל ביטוח הפסד של 320 מיליון שקל שייזקף לקרנות ההון.

השלימה הון- וכנראה תצטרך עוד



כלל ביטוח כמו כל חברות הביטוח נדרשת לעמוד בהון עצמי מינימאלי רגולטורי. לאחר הרבעון השלישי היתה כלל ביטוח בגרעון מההון העצמי המינימאלי בהיקף של 188 מיליון שקל. כלל ביצעה הנפקת הון ראשוני בהיקף של 75 מיליון שקל, הנפיקה הון משני בהיקף של 126 מיליון שקל, ובקטינה נכסים שחייבו ריתוקי הון בהיקף של 41 מיליון שקל. עודף ההון לאחר הפעולות הללו של כלל עמד ברבעון השלישי על 54 מיליון שקל.



בגיוס ההון האחרון גייסה החברה כהון משני (בכתבי התחייבות נדחים) בהיקף של 200 מיליון שקל, מתוכם ניצלה ברבעון זה 126 מיליון שקל.



ההשפעה השלילית באוקטובר- נובמבר על ההון העצמי בגבה 320 מיליון שקל, בניכוי עודף ההון העצמי לרבעון השלילי והיתרה שנשארה מההנפקה מובילים את כלל ביטוח לחוסר בהון עצמי מינימלי בהיקף של 190 מיליון שקל.



עם זאת כלל מציינת כי הנתונים הללו הינם חלקיים ואינם כוללי רכיבי הכנסות והוצאות אחרות מהשקעות ואת יתר השפעות פעילויות הקבוצה על התוצאות וההון העצמי. נתונים אלה, מציינת כלל, טרם עובדו ונבדקו באופן סופי והם כפופים לשינויים נוספים בשערי החליפין והשפעת השווקים עד סוף הרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully