וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן נובה סטאר איבדה 99.27% בתוך 7 חודשים

טל לוי

24.11.2008 / 16:55

קרן מיטב אופציות איבדה 89% מתחילת השנה וכל יחידה בקרן עולה 18 אגורות בלבד



"השקעה בשוק ההון היא מקצוע לאנשים מיוחדים. כאלה שחיים את השוק 24 שעות ביממה ונמצאים עם היד על הדופק ללא הרף. חם מאוד במטבח של שוק ההון - אם אתם רוצים ללמוד איך להתמודד עם החום הזה - אז ברוכים הבאים לאתר הבית שלי. אם זה גדול עליכם - אז אתם יכולים לעבור לאתרים של בתי השקעות אחרים..." כך כותב דניאל מולקנדוב באתר הבית שלו.



הסלוגן הקליט שירת היטב את קרן הנאמנות נובה סטאר (לה מייעץ מולקנדוב) שאמנם סיימה את 2006 בתשואה של 196% אולם הוא אינו משרת את מי שהשקיע בקרן ב-2008: קרן הנאמנות נובה סטאר ממונפת המשקיעה באופציות, הפסידה מאז אמצע אפריל 2008 לא פחות מ-99.27%. בשיאה, נסחרה הקרן ברמה של 432 נקודות אולם כעת היא נסחרת ברמה של 3 נקודות בלבד. מתחילת השנה רשמה הקרן הפסד של 97.6%.



כל קרן מונפקת ברמה של 100 נקודות (כלומר 100 אגורות) ומשם נקבע השער בהתאם לתנועות בבורסה. במידה והקרן משנה מדיניות, השער האחרון הופך להיות שער הבסיס של הקרן. במקרה של נובה סטאר המספרים פשוטים: כרגע נסחרת הקרן ברמה של 3 נקודות בלבד ופירוש הדבר שכל יחידה בקרן עולה 3 אגורות בלבד.



התנודתיות והסיכון בקרן באים מהמרכיב הגבוה (55%) של האופציות על ת"א 25. עליות ונפילות של 10% או 20% בקרן הן עניין יומי לפעמים ולמעשה רק אתמול איבדה הקרן 23%. לאחר כל הנפילות נותרו בקרן 4 מיליון שקל.



סיפורה של הקרן אינו פשוט והוא כולל חקירות של רשות ני"ע בחשד לעבירות פליליות של מולקנדוב והתפטרות של המנכ"לית בטענה שגורמים מחוץ לחברה מתערבים בניהולה. ללא קשר, יו בנק, הנאמן של 4 קרנות של נובה סטאר, ביקש לשחררו מתפקידו בגין משבר אמון עם מנהל הקרן. בעקבות החקירות הותלה רשיון ניהול התיקים של מולקנדוב, והוא אולץ למכור את נובה סטאר (רעם 90 בשמה הקודם) שהקים וניהל לגורם אחר. גם לאחר העברת הבעלות המשיך מולקנדוב לקחת חלק בניהול החברה ושימש כיועץ המקצועי הראשי של קרן נובה סטאר.



השמדת ערך נוספת מציגה גם קרן מיטב אופציות ש-98% מנכסיה מושקעים באופציות. הקרן איבדה לא פחות מ-89% מאז תחילת נובמבר 2007 ונסחרת כעת ברמה של 18 אגורות בלבד. מתחילת השנה מחקה מיטב אופציות 88.7%. בקרן של מיטב יש 6.2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully