וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי קיבל את עתירת גלעד שרון להפסקת בניית בריכת מי שפכים בשער הנגב

רנית נחום-הלוי

24.11.2008 / 17:35

צו מניעה ארעי אוסר על ביצוע עבודות בניה לקידום הקמת הבריכה; בקשת שרון הותנתה בהפקדת ערבות בנקאית

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עתירתו של גלעד שרון והוציא צו מניעה ארעי האוסר על ביצוע עבודות בניה לקידום הקמת בריכה לאיסוף מי שפכים, באזור פארק שקמה שבמועצה האזורית שער הנגב. עם זאת, התנה בית המשפט את בקשתו של שרון בהפקדת ערבות בנקאית בסך של 150,000 שקל.



לפני מספר ימים הגיש שרון עתירה למתן צו מניעה נגד עבודות הבנייה להקמת בריכת איסוף שפכים ואגירת שפכי תמלחת באזור פארק שיקמה, במועצה האזורית שער הנגב. העתירה הוגשה נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה "שמעונים", המשרד להגנת הסביבה ונוספים, באמצעות עו"ד אורית מרום, אלבק ואפרת אליאס ממשרד שיבלת ושות'. בעתירה נטען כי קיים חשש מזרימת שפכים וחומרים מסוכנים.



כמו-כן נטען כי היתר הבנייה שנחתם על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה שמעונים משולל בסיס, ועל-כן יש להוציא צו להריסת כל העבודות שבוצעו בשטח. עורכי הדין בשמו של שרון מציינים כי באזור כבר מצויה בריכה כזו שפועלת בשטח. לטענתם, חברת 'נגב טקסטיל' הפועלת במקום מזרימה לבריכה הקיימת שפכים שהינם חומרים מסוכנים ולא עונים להגדרה של "מי תמלחת". הדבר גורם לכך שהבריכה גולשת וגורמת לנזק סביבתי עצום. עורכי הדין מסתמכים על מכתב של יו"ר ועדת התכנון, לפיו לא ניתן להוציא היתר בניה לבריכה נוספת, אלא לאחר הסדרת הרישוי של הבריכה הקיימת.



"בעוד נגב טקסטיל מזהמת דרך קבע את הסביבה, במקום להטיל את האחריות לטיפול בשפכיה, מבקשת היא להקים בריכה נוספת להזרים את שפכיה לרשות הרבים ובכך להטיל את הנטל על הציבור. הציבור ישא בעלויות בניית הבריכה וכל התשתיות הנדרשות לכך, הציבור יאבד שטחי חקלאות ושטחים ירוקים להם ערך ציבורי רב והציבור ישא בנזק האדיר והבלתי הפיך שיגרם לסביבה", נכתב בעתירה.



ביום ראשון יתקיים דיון בבית משפט המחוזי בנושא. מנגב טקסטיל החליטו בשלב זה לא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully