וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: דו"ח רבעון שלוש של בז"ן סביר ומגלם את הירידה במחירי הנפט

TheMarker

24.11.2008 / 17:24

בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת 'תשואת יתר' עם מחיר יעד של 2.06 שקלים למניה


הבוקר פירסמה את דו"חותיה לרבעון השלישי ב-2008. להערכת האנליסט פלי שביב מפסגות תוצאות הרבעון הדגישו את חשיפת מגזר הזיקוק להשפעות הפסדי רווח והפסד חד פעמיים. בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת 'תשואת יתר' עם מחיר יעד של 2.06 שקלים למניה.

הכנסות בז"ן צמחו ב-103% לעומת הרבעון המקביל וב-6% לעומת הרבעון הקודם. המכירות היו גבוהות מהצפי בעיקר בשל עלייה חדה במחירי המוצרים עם גידול קל בכמויות הנמכרות. לדברי שביב "רוב העלייה נובעת מעליה בהכנסות מגזרי הזיקוק והסחר בהם עלו ההכנסות ב-107% לעומת הרבעון המקביל וב-7% לעומת הרבעון הקודם. למרות הירידה החדה במחירי הנפט הגולמי התאמת מחירי המוצרים הייתה איטית יותר ומחירם המשוקלל ברבעון עלה".

המכירות במגזר הארומאטיים עמדו על 164 מיליון דולר, עליה של 12% מול הרבעון המקביל ו-2% מול הרבעון הקודם, בעיקר עקב עלייה במחירים ובכמויות. במגזר הפולימרים המכירות עמדו על 142 מיליון דולר, עליה של 71% מול הרבעון המקביל ושל 6% מול הרבעון הקודם.

מרווח הזיקוק של בז"ן, בניטרול רווחי מלאי והפסדים מפעולות בנגזרים שלא מוכרים כעסקאות הגנה, היה 8.1 דולר לחבית, גבוה ממרווח האורל, מרווח הזיקוק לייחוס, שעמד על 6.7 דולר לחבית. זאת לעומת 4.1 דולר ברבעון המקביל אשתקד ו-6.7 דולר ברבעון הקודם. המרווח ללא ניטרול עמד על 6 דולר לחבית מול 5.1 דולר ברבעון המקביל ו-9.2 דולר ברבעון הקודם, בו היו רווחי מלאי.

הפסדי המלאי בעקבות ירידת מחירי הנפט עמדו על 82 מיליון דולר והרווחים מנגזרים עמדו על 50 מיליון דולר. הפסדי המלאי המחושבים על ידינו כוללים הן את ההפרשה לירידת ערך והן את ההפסדים הנובעים מהפרשי עיתוי.

רווח תפעולי עמד על 54 מיליון דולר לעומת צפי ל-56 מיליון דולר, בנטרול רווחים בגין גידור בסך של 35 מיליון דולר ומן הצד השני נטרול הפסד בגין מלאי עומד הרווח התפעולי על 86 מיליון דולר. במגזר הפולימרים נרשם רווח תפעולי של 7 מיליון דולר לעומת 8 מיליון דולר ברבעון הקודם.

בז"ן הציגה תזרים חיובי בסך של 186 מיליון דולר הנובע משינוי במלאי ושינוי בסעיפי לקוחות וחייבים אחרים לעומת תזרים חיובי של 81 מיליון דולר ברבעון המקביל ולעומת תזרים שלילי של 240 מיליון דולר ברבעון הקודם. החברה נהנתה מהירידה בעיקר מהשינוי בהון החוזר, בגלל הירידה החדה במחירי הנפט הגולמי. להערכת פסגות החברה תמשיך ליהנות התהליכים אלה גם ברבעון הבא ולהציג תזרים מזומנים גבוה מפעילות למרות הפסדי מלאי.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully