וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 עלול לאבד את הזיכיון אם הרשות השנייה לא תחליט בעניין עד ה-1/12

אופיר בר-זהר

24.11.2008 / 17:55

חובות הערוץ נאמדות ב-100 מיליון שקל; הצדדים כבר הגיעו להסדר אך המשבר הכלכלי טרף את הקלפים



שעון החול של ערוץ 10 אוזל: ה-1/12 הוא התאריך שנקבע על ידי ועדת הכלכלה כמועד האחרון שבו ניתן להאריך את זיכיון הערוץ בשנתיים נוספות, ואם החלטה על הארכת הזיכיון לא תתקבל עד למועד זה - יש לצאת למכרז חדש. זיכיונו של ערוץ 10 בתוקף עד פברואר 2010. מהרשות השנייה נמסר כי "בהמשך להחלטת ועדת הכלכלה של הכנסת, מועצת הרשות השנייה תודיע לגבי המשך עתידו של ערוץ 10 עד 1.12.08". בערוץ 10 מסרו כי "אנו ממתינים להחלטת הרשות".



בסוף ספטמבר הגיעו הצדדים להסכמה, לאחר שראשי הערוץ הציגו מסמך חתום מבעלי המניות ובו התחייבו להקצות את הסכומים הנדרשים עבור החובות, מתוך ציפייה שהדבר יביא להארכת הזיכיון, כאשר חובותיו של ערוץ 10 מסתכמים לפי דו"ח תורג'מן בסכום של כ-100 מיליון שקל. בחודשיים שעברו השתנה המצב לאחר הגעת המשבר הכלכלי הגלובלי לישראל שהביא לירידת הצפי להכנסות בשנה הבאה - דבר אשר מביא כבר עכשיו את כל הזכייניות לצמצומים בהוצאותיהן.



בשיחות שמתנהלות בימים אלה בין הערוץ לרשות נטען מטעם ערוץ 10 כי יש להתחשב בשינוי שהתחולל בשוק בחודשיים האחרונים וכי אין לצפות מהערוץ להחזיר את הסכום המלא. לפי מקורבים, נכון לכעת לא הושג הסדר בין הצדדים. הערכות בשוק גורסות כי לאור מצב השוק ומצבו של ערוץ 10 לא יימצא שום גורם שייגש למכרז, אולם אין לדעת האם סברה זאת נכונה - כל עוד לא הוצא מכרז חדש.



בשנה האחרונה עברה בעיית זיכיונו המסתיים של הערוץ, לצד אי העמידה במחויבויות וצבירת חובות אשר מונעת הארכת זיכיון, תהפוכות שונות. תחילה הוקמה ועדת תורג'מן שבחנה את מצבו של ערוץ 10 והמליצה על הארכת זיכיון בכפוף לשינוי חקיקה. לאחר ששינוי החקיקה לא צלח בוועדת הכלכלה הוחלט במועצת הרשות השנייה בתחילת אוגוסט על שלילת זיכיונו של הערוץ ועל יציאה למכרז חדש. בחודשים שלאחר מכן התנהלו שיחות בין הרשות לבין ראשי הערוץ, ועלו אפשרויות שונות של הסדר, ביניהן הפקדת הכסף בנאמנות, פרישת חובות ומחויבויות ועוד, זאת עד להסדר האחרון שכרגע עומד על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully