וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשבר: מזרחי טפחות לא יעמוד ביעד תשואה על ההון ל-2012

שרון שפורר

24.11.2008 / 17:54

הבנק פורש את התוכנית האסטרטגית שלו על פני שנה נוספת נוכח התחזית להאטה בצמיחה הכלכלית



בנק מזרחי טפחות עודכן עד כה כאי של יציבות על ידי אנליסטים, שכן הוא לא נחשף להשקעות מסוכנות מאוד בחו"ל כיתר הבנקים. יחד עם זאת, גם מזרחי טפחות - שהפך לשלישי בגודלו על פי שווי שוק בחודשים האחרונים - סובל מהשלכות המשבר הכלכלי. היום מדווח הבנק כי אף על פי שבסוף השנה שעברה הציב יעד של 18% בתשואת הרווח מפעולות רגילות על ההון ב-2012 - הוא לא ישיג זאת לפני 2013.



דירקטוריון הבנק החליט לפרוש את התוכניות האסטרטגית לחמש השנים 2008-2012 על פני שנה נוספת,
וזאת לנוכח המשבר הפיננסי העולמי והשלכותיו הצפויות על המשק הישראלי בכלל, ועל מערכת הבנקאות המקומית בפרט.



לדברי מנכ"ל הבנק אלי יונס, התוכנית המקורית שהגדירה יעדים ב-2007 התבססה על שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 3%-4% למשק הישראלי. ואולם ההערכה הרווחת כיום היא שהמשק הישראלי יצמח ב-2009 ב-1.5% בלבד - עובדה שתשפיע על תוואי הגידול ברווחיות הבנק. עם זאת, גם במזרחי טפחות מבינים שייתכן והמשבר יוסיף להחריף, שכן בדיווח לבורסה הם מסבירים כי יבחנו ויעדכנו בהתאם לצורך את התוכנית האסטרטגית גם לאחר השינוי הנוכחי.



השלכה נוספת של המשבר על מזרחי טפחות היא ההחלטה למזג לתוכו את הבנק למשכנתאות אדנים. אדנים פעל עד כה כחברה-בת בבעלות מלאה של מזרחי טפחות. עד כה לא נפגע תחום המשכנתאות בבנקים בעקבות המשבר - אלא שבמזרחי טפחות חוששים כנראה מפגיעה והחליטו למזג את הבנק כדי לסייע להם לשמור על נתח השוק. בבנק אדנים עובדים כ-140 עובדים, ועל פי מזרחי טפחות חלק הארי ייקלט בבנק.



במקביל לשני מהלכים אלו בבנק, ובעיקר בקשר ישיר לפרישת התוכנית האסטרטגית של מזרחי טפחות על פני שנה נוספת - החליטו בבנק להאריך בשנתיים את תקופת מימוש האופציות שקיבלו למעלה מ-300 מנהלים בבנק. הבנק מנוהל על ידי אלי יונס ובשליטת משפחת עופר ומוזי ורטהיים.



מזרחי טפחות דיווח היום כי בעקבות מהלכים אלו, ובעיקר בשל מיזוג אדנים לתוכו הוא צפוי לחסוך החל מהשלמת המיזוג כ-24 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully