וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר נלחם בהאטה: הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 2.5% - הרמה הנמוכה אי פעם

טל לוי

24.11.2008 / 18:30

הורדת הריבית - במטרה להאיץ את הצמיחה במשק וכדי להקל על מחנק האשראי בשוק ■ מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-4.5% - הרבה מעבר ליעד יציבות המחירים שעומד על 1%-3%



בנק ישראל ממשיך להעמיד את הצמיחה במשק ואת הנזילות במערכת הפיננסית בראש סדר העדיפויות: נגיד בנק ישראל החליט הערב להוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 2.5% בלבד – רמת הריבית הנמוכה בישראל אי פעם. כלכלנים צפו כי הבנק יוריד את הריבית ב-0.25%-0.5%.



אמנם, תפקידו הרשמי העיקרי של בנק ישראל הוא שמירה על יציבות המחירים, אולם בחודשים האחרונים מנסה הבנק לסייע לחיזוק היציבות במשק. בנק ישראל אמור לפרסם את גובה הריבית בשבוע האחרון של כל חודש אולם בחודשיים האחרונים הוריד את הריבית, במפתיע, במהלך אמצע החודש: ב-22 לספטמבר הותיר הבנק את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.25%, אולם כבר ב-7 לאוקטובר הפתיע הבנק כשהחליט להוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.75%. ב-27 לאוקטובר – מועד הודעת הריבית הרשמי – הוריד הבנק את הריבית ב-0.25% ל-3.5%, וב-11 לנובמבר שוב הפתיע הבנק כשהוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 3%.



הורדת הריבית אמורה להפוך את ההלוואות ואת מתן האשראי לזולים יותר, אולם הם נתקלים בחומה בצורה דווקא מצד הבנקים המסחריים. הבנקים מעדכנים את הריבית מטה בהתאם להוראת בנק ישראל, אך מעלים את המרווח הבנקאי כך שהריבית במשק אמנם יורדת אך ההלוואות דווקא מתייקרות ומקשות על העסקים ומשקי הבית.



בינתיים, הולכת ונשכחת האינפלציה שהיכתה בישראל עד לפני חודשיים. אמנם ההאטה הכלכלית צפויה למתן את עליית המחירים, אך למרות זאת מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-4.5% - הרבה מעבר ליעד יציבות המחירים שעומד על 1%-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully