וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר הוריד את הריבית ב-0.5%

רוית הכט

24.11.2008 / 18:30

שיעור הריבית 2.5% - הנמוך ביותר אי פעם בישראל . בנק ישראל: הציפייה היא שהפחתות הריבית בעולם יימשכו. אוריאל לין: לא רק עלות האשראי חשובה - אלא גם זמינותו

בהתאם לציפיות, נגד בנק ישראל סטנלי פישר הוריד את הריבית במשק ב-0.5% לשיעור של 2.5% - הריבית הנמוכה ביותר אי פעם בישראל. מבנק ישראל נמסר כי ההחלטה להוריד את הריבית נובעת מההידרדרות בפעילות הכלכלית העולמית והעלייה במחיר האשראי לסקטור העסקי בישראל.

בחודשיים האחרונים, בהתאם למגמה העולמית, ביצע בנק ישראל מספר הפחתות. ב-22 בספטמבר הותיר הבנק את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.25%. ב-7 באוקטובר הפתיע הבנק כשהחליט להוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.75%. ב-27 באוקטובר – מועד הודעת הריבית הרשמי – הוריד הבנק את הריבית ב-0.25% ל-3.5%. ב-11 בנובמבר שוב הפתיע הבנק כשהוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 3%.

מהבנק נמסר עוד, כי לאור המשבר הפיננסי העולמי וההחרפה הנוספת בפעילות הכלכלית העולמית, ועל רקע הירידה שנרשמה בתחזיות לאינפלציה העולמית, צופים שוקי ההון כי הפחתות הריבית של בנקים מרכזיים בעולם יימשכו.

"זהו צעד נוסף בכיוון שעליו החליט בנק ישראל, להוזלת האשראי במשק בשילוב עם המגמה העולמית", אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בתגובה להחלטת הנגיד. "יחד עם זאת, על בנק ישראל לחפש דרכים על מנת להבטיח שהפחתת שיעור הריבית אכן תועבר במלואה למגזר העסקי, שכן לא רק עלות האשראי חשובה, אלא גם זמינות האשראי"

לדברי לין, "הוזלת האשראי לא מביאה אוטומטית ומיידית לזמינותו ועל כן יש לשלב צעדים נוספים המשפיעים ישירות ומיידית על תזרים המזומנים של העסקים כמו: תשלום מע"מ על בסיס מזומן לעסקים קטנים ובינוניים ללא מגבלת סף, דחייה בשלושה חודשים של תשלומי חלקו של המעסיק לביטוח לאומי ושינוי בקריטריונים לתשלומי מקדמות למס הכנסה, על בסיס דיווחים שוטפים של שנת 2008".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully