וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרבן סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 3.4 מיליון שקל - ירידה של 96%

מיכאל רוכוורגר

24.11.2008 / 19:28

מניית דרבן רשמה בשנה האחרונה תשואה שלילית של כ-65% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 417 מיליון שקל


ירידה בהכנסות נטו מעלייה בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה (בעקבות העלאת שיעורי היוון לצורך שיערוך חלק מן הנכסים) הובילו את חברת , שבשליטת אליעזר פישמן וטאו תשואות של אילן בן דב, לירידה של כ-96% ברווח הנקי ברבעון השלישי של 2008, , ל-3.4 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה דרבן, המנוהלת על ידי יגאל לביא, בירידה של 58.5% ברווח הנקי, לעומת התקופה המקבילה, ל-71.5 מיליון שקל. כמו כן הירידה ברווח הנקי נובעת כתוצאה מהפסד של כ-13 מיליון שקל בגין חלקה בחברות כלולות.

דרבן עוסקת בתחום הנדל"ן המניב וייזום הבניה למגורים בישראל, קנדה וגרמניה, וכן מחזיקה במניות חברת מירלנד (13.5%) המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת פישמן ברוסיה ופועלת בתחום הנדל"ן בהודו. כמו כן פועלת דרבן בתחום הביוטכנולוגיה וכן בתחום תחנות הדלק. דרבן החזיקה נכון לסוף ספטמבר 2008 מבנים להשכרה בישראל ובחו"ל בשטח של כ-617 אלף מ"ר - גידול של 16.4%, לעומת סוף שנת 2007.

הכנסות החברה מהשכרת מבנים עלו לעומת הרבעון המקביל אשתקד בכ-9% ברבעון השלישי, והסתכמו ב-62.4 מיליון שקל. סך ההכנסות של דרבן עלו ברבעון השלישי ב-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-80.8 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נובע בעיקר כתוצאה מהשכרת מבנים חדשים שנרכשו בחו"ל, עלייה בהכנסות מהשכרת מבנים חדשים שנרכשו בחו"ל וכן מעלייה בהכנסות משכר דירה בישראל בעיקר בעקבות עלייה חדה במדד.

הכנסות החברה מהעלייה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה ירדו ברבעון השלישי ב-58% לעומת הרבעון המקביל, ל-36.9 מיליון שקל.

הוצאות המימון של דרבן בינואר-ספטמבר 2008 עלו בכ-44% לעומת התקופה המקבילה, והסתכמו ב-143 מיליון שקל.



הגירעון בהון חוזר (הפרש בין נכסים שוטפים להתחייבויות שוטפות) של דרבן הסתכם נכון לסוף ספטמבר 2008 בכ-440 מיליון שקל - גידול של 15.5% לעומת סוף 2007. לפי דרבן, הגירעון בהון החוזר נובע מכך שהחברה מממנת חלק מהשקעותיה לזמן ארוך באמצעות אשראי לזמן קצר. דרבן מציינת כי לדעת דירקטוריון החברה אין בכך בכדי להצביע כי החברה מצויה בבעיית נזילות.

הטענה זו מבססת דרבן על תזרים חיובי מפעילות שוטפת מנדל"ן מניב ברשותה, ומסגרות אשראי לא מנוצלות העומדות על כ-227 מיליון שקל. לדברי החברה, באפשרותה להגדיל את הנזילות באמצעות שיעבוד נכסי נדל"ן מניב לא משועבדים (בעיקר לבנקים זרים לשם קבלת הלוואות נון-ריקורס ללא זכות חזרה ללווה), ששוויים ההוגן נכון לסוף ספטמבר 2008 בכ-509 מיליון שקל. עם זאת, מוסיפה דרבן כי במידה שהמשבר יימשך הדבר יקשה עליה על השגת מימון נוסף.

מניית דרבן רשמה בשנה האחרונה תשואה שלילית של כ-65% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 417 מיליון שקל. איגרות החוב של החברה נסחרות בתשואות של 63%-11% המביעות את חשש המשקיעים בדבר יכולת פירעון התחייבויותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully