וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני בר-און יציג לרה"מ ביום רביעי את תכנית האוצר להגנה על כספי חוסכים פנסיוניים

טל לוי

24.11.2008 / 19:49

התכנית תוצג לראש הממשלה עם שובו מארה"ב, לרבות המשמעויות וההשלכות הקשורות בישומו



לאחר יותר מחודש של שמועות, ולאחר שמרבית פרטי התכנית כבר דלפו החוצה, ממשיך משרד האוצר לעכב את הצגת התכנית להגנה על כספי הפנסיה של הציבור. שר האוצר רוני בר-און שוחח היום עם ראש הממשלה אהוד אולמרט וסיכם עימו כי מודל האוצר להגנה על כספי חוסכים פנסיוניים - לרבות המשמעויות וההשלכות הקשורות ביישומו - יוצג לראש הממשלה ביום ד' הקרוב, מיד עם שובו מארה"ב.



לתכנית כבר קיים מודל מבוסס למדי, אולם באוצר עדיין לא מציגים אותו לציבור למרות האווירה הקשה והלחץ בו שרויים החוסכים. המודל הקיים מגובש עד כדי כך שכלכלנים המעורבים בדיונים הנערכים בירושלים העריכו היום כי "רשת הביטחון שתופר האוצר תיצור למדינה חשיפה של 9 מיליארד שקל עבור כל ירידה של 10% בשווקים".



מדובר בתוכנית למתן רשת ביטחון לחוסכים בקופות גמל ובקרנות פנסיה בני 60 ויותר, רק אם השכר שהם מקבלים נמוך מפעמיים שכר המינימום במשק - 7,700 שקל. הרשת תינתן מהמועד שבו תאשר הכנסת את הצעת האוצר, כלומר לא תופעל רטרואקטיווית מתחילת המשבר בשוק ההון. החיסכון הפנסיוני יוצמד למדד עם תשואה נמוכה יחסית, שלא תעלה על 3.0%-4.0%. צמרת האוצר, בראשות שר האוצר רוני בר-און, אמורה לקבל היום החלטות סופיות על תוכנית החירום הפיננסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully