וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר מיכאל שראל: בנק ישראל יעשה ככל שביכולתו על מנת לתמוך בתעסוקה, בצמיחה ובעיקר ביצוא

טל לוי

24.11.2008 / 19:56

שראל: בנק ישראל מעוניין בהיחלשות נוספת של הדולר כדי לתמוך ביצוא ומכאן בצמיחה


"בנק ישראל יעשה ככל שביכולתו על מנת לתמוך במשק, בתעסוקה, בצמיחה ובעיקר ביצוא". כך אומר ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, ד"ר מיכאל שראל בעקבות ההודעה על הורדת הריבית הערב. בנק ישראל הודיע כי הריבית במשק תופחת ב-0.5% לרמה של 2.5% - הרמה הנמוכה בישראל אי פעם. כלכלנים ציפו להורדת ריבית של 0.25%-0.5%.

שראל אומר כי הציפיות האינפלציוניות נמוכות מאד כתוצאה מהירידה במחירי הסחורות וההאטה הכלכלית, ולכן בנק ישראל אינו מתכוון להחטיא את יעד האינפלציה (1%-3%) מלמטה – דבר שיתפש ככישלון. "מאחר ואין לחץ לאינפלציה, הבנק יכול להוריד את הריבית עוד יותר ולהמשיך לרכוש מט"ח על מנת לעמוד ביעד", אומר שראל.

אחת המטרות של בנק ישראל היא לפתור את בעיית יוקר האשראי וההלוואות במשק, אולם הפרדוקס הוא שבנק ישראל מוריד את הריבית אך הבנקים מעלים את המרווח הבנקאי שהם גובים ממשקי הבית ומהעסקים. "השאלה היא מה היה קורה לו בנק ישראל לא היה מוריד את הריבית: כל הורדת ריבית מצד בנק ישראל מורידה את הריבית לצרכן או לכל הפחות מונעת ממנה מלעלות" אומר שראל. "יתרה מכך, הורדת הריבית תומכת בשער הדולר ואין שום ספק שבנק ישראל מעוניין לראות התחזקות נוספת של הדולר כדי לתמוך ביצוא ומכאן לתמיכה בצמיחה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully