וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון: תם העידן שבו חשבו שדי בהורדות ריבית כדי להמריץ את הכלכלה

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 14:16

בנאום בפני התאחדות התעשיינים הבריטית הגן בראון על תוכנית החירום שצפויה להציג היום הממשלה בראשותו



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הגן היום על תוכניתו להגדיל את נטל המסים על עשירי המדינה, בהסבירו כי העלאת המסים לעשירון העליון היא חיונית לחידוש הצמיחה הכלכלית וצמצום הגירעון התקציבי.



את הדברים אמר בראון בנאום שנשא בפני התאחדות התעשיינים הבריטית (CBI), שעות לפני ששר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, צפוי לחשוף את תוכניתו להתמודדות עם המשבר העולמי במסגרת דו"ח שיוגש לפרלמנט לפני דיוני התקציב לשנה הבאה. דרלינג צפוי להכריז על הורדת המע"מ מ-17.5% לרמה של 5%- זאת בנוסף להקלות מסים ומכירת נכסים ממשלתיים למימון ההוצאות הממשלתיות הגדלות.



במסגרת התוכנית, צפוי דרלינג להכריז כי לאחר הבחירות הכלליות הבאות בבריטניה יוטל על כל אזרח המשתכר יותר מ-150 אלף ליש"ט בשנה מס בסך 45 פני על כל פאונד שירוויח. מבקרי המהלך טענו כי מדובר במחווה פוליטית ריקה מתוכן, מאחר שהעלאת המס תשפיע על כ-400 אלף בני אדם ותגדיל את הכנסות הממשלה ממסים ב-2 מיליארד ליש"ט בלבד.



"תוכנית התמריצים תספק לכלכלה זריקת מרץ שתאפשר לה להמשיך לצמוח ותסייע לממשלה לשמור על העסקים בטוחים ולהגן על משרותיהם ובתיהם של האזרחים", אמר בראון. בראון הוסיף כי "האורתודוכסיה הישנה, שגרסה בעשורים האחרונים כי ניתן להמליץ את הכלכלה העולמית באמצעות הורדת הריבית בלבד – הגיעה לקצה".



"לתת למיתון לעשות את שלו ולהגיע למסקנה שאין אלטרנטיווה היא לא אופציה מבחינתנו. ראינו במיתונים קודמים כיצד אי-נקיטה בשלבים המוקדמים של מיתון מאריכה ומחריפה אותו. זאת הייתה הטעות שנעשתה במיתונים הקודמים בשנות ה-80 וה-90, הטעות שעשו היפאנים בשנות ה-90 והטעות שהובילה למשבר בכלכלה האסיאתית", אמר בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully