וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של רוסיה הפסיק למכור דולרים לאחר שביזבז רבע מיתרות המט"ח של המדינה

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 14:17

אנליסטים: בעקבות הירידה במחירי הנפט, הרשויות מעדיפות שהרובל ייחלש כדי לתמוך בייצוא



הבנק המרכזי של רוסיה החליט להפסיק לרכוש רובלים לפי שעה, לאחר שארבעת החודשים האחרונים ביזבז כמעט 25% מיתרות מטבע החוץ של המדינה, בניסיון לתמוך במטבע המקרטע. הרובל נופל כעת ב-0.3% מול הדולר לשער של 27.59 רובל לדולר, בעקבות צניחת הנפט הגולמי מסוג אוראלס, תחום הייצוא העיקרי של רוסיה, לרמת מחירים של 45 דולר לחבית, לאחר שביולי נמכר בכ-147 דולר לחבית.



"הבנק המרכזי פועל לשחרר אדים מסיר הלחץ", אומר כריס וויפר, אסטרטג בכיר בקבוצת הפיננסים הרוסית אורלסיב. יתרות מטבע החוץ של רוסיה, הגדולים ביותר בהיקפם אחרי סין ויפאן, הצטמצמו ב-144.6 מיליארד דולר מאז תחילת המשבר הכלכלי. הרובל צנח ב-15% מול הדולר מאז ה-1 באוגוסט.



לפי הערכות אנליסטים, הרובל ימשיך וייחלש ב-13% עד סוף 2009, כאשר הירידה במחירי הנפט תכרסם בעודף המסחרי של המדינה שנאמד כעת ב-91.2 מיליארד דולר. שר האוצר, אלכסיי קורדין, התבטא בימים האחרונים כי הוא זקוק לרמת מחירים של 70 דולר לחבית כדי לאזן את התקציב הממשלתי בשנה הבאה.



"הרשויות הרוסיות אינן בטוחות לגבי התחזיות של מחירי הנפט, ולכן הן מעדיפות לתת לרובל להיחלש כדי לתמוך בייצוא", אומר ייבגני נדורשין, כלכלן בכיר בבנק טרסט אינווסטמנט במוסקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully