וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת וול סטריט עשויה לעלות למדינת ניו יורק ב-225 אלף משרות וב-6.5 מיליארד דולר בירידה בהכנסות ממס

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 23:10

מבקר המדינה תומס דינאפולי קרא לבכירי מגזר הפיננסים לוותר על בונוסים באם לא ירשמו ביצועים טובים


קריסת מערכת הפיננסים בוול סטריט עשויה לעלות לניו יורק ב-225 אלף משרות בשנתיים הקרובות, אמר מבקר מדינת ניו יורק, תומס דינאפולי. דינאפולי אמר כי על בכירים במגזר שלא ירשמו ביצועים טובים לוותר על הבונוסים שלהם, לאור המצב העגום במגזר. בנוסף צפויה מדינת ניו יורק לחוות אובדן של 6.5 מיליארד דולר בהכנסות ממסים ממגזר ניירות הערך, לדברי המבקר.

לדברי דינאפולי, מגזר ניירות הערך עשוי לפטר 38 אלף עובדים עד אוקטובר הבא, ו-10,000 משרות נוספות במגזרים קשורים – כמו בנקאות, ביטוח ונדל"ן – נמצאות אף הן בסכנה. הפיטורים צפויים להתפשט ברחבי המגזר הפרטי, ולבסוף להתנפח לכדי 225 אלף משרות ברחבי מדינת ניו יורק. לדברי המבקר, עבור כל משרה אבודה בוול סטריט, אובדות שתיים במגזרים אחרים בעיר ניו יורק, ו-1.3 מחוץ לעיר, ברחבי מדינת ניו יורק.

"וול סטריט היא המנוע של כלכלות העיר ומדינת ניו יורק – והיא ספגה האטה חריפה בשל מחנק האשראי", אמר דינאפולי. המדינה עומדת בפני גירעון של 1.5 מיליארד דולר בשנת הכספים שתסתיים במארס, ולמעלה מ-12.5 מיליארד דולר בשנת הכספים שלאחר מכן, לדברי מושל ניו יורג, דייויד פאטרסון. עיריית ניו יורק צפויה להתמודד עם גירעון של 4 מיליארד דולר בשנה וחצי הקרובות.

מגזר הפיננסים אחראי לכ-12% מההכנסות ממס של עיריית ניו יורק, ועד 20% מהכנסות הממשל במדינת ניו יורק. עד למשבר, מגזר ני"ע היה אחראי ל-5% מהתעסוקה בעיר ניו יורק, ולכמעט רבע מהמשכורות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully