וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתמים אוספים בחזרה את ה"זבל" שפיזרו בשוק

מאת שרית מנחם

25.11.2008 / 6:54

אלרוב, דמרי, אלעזרא, חממה וגאון הן חלק מסדרות האג"ח המבוקשות כיום בשוק. החברות מבקשות לרכוש את האג"ח שלהן בחזרה במחירי מבצע - ומספקות תעסוקה לחתמים



>> ביום רביעי וחמישי בשבוע שעבר ריכזה איגרת החוב של חברת נכסים ובנין מחזורי מסחר ערים שרמזו כי מישהו אסף שם סחורה. השבוע הגיעה ההודעה: נכסים ובנין רכשה חבילות אג"ח שלה מסדרה ד' בהיקף של 21.7 מיליון שקל.



נכסים ובנין אינה לבד. אחרי הצניחות החדות באפיקים הקונצרניים בחודשים האחרונים, חברות רבות מנצלות את ההזדמנות כדי לרכוש את האג"ח שהנפיקו, במחירי מבצע.

חלק מהביטוי למגמה הוא עליית מדדי תל בונד בימים האחרונים. בשבוע החולף עלה תל בונד 40 ב-5%, תל בונד 60 טיפס ב-2.5% ותל בונד 20 הוסיף 3%.



לצורך משימת איסוף הסחורה מסתייעות החברות במתווכים - חתמים ועושי שוק. באיפקס חיתום, למשל, עומלים באחרונה על איסוף אג"ח ממשקיעים מוסדיים ובשוק. איפקס לא עושה זאת בשביל עצמה. את הסחורה שתיאסף יעבירו בבית ההשקעות לחברות ויגזרו בדרך זו קופון על האיסוף.



לידי TheMarker הגיעה הרשימה של איגרות החוב שאותן איפקס אוספת, וזו עשויה לעניין את המשקיעים. בין איגרות החוב המבוקשות נמצאות אלו של אלרוב, אלרוב נדל"ן, דמרי, חממה, לנוקס, מישורים, קבוצת כרמל, אינטרנט זהב, יורוגלוב, סאמיט וגאון.



מה שבולט בסיפור הוא שעד לפני פרוץ המשבר, עסקות מסוג זה היו כסף קטן עבור חברות החיתום. "חברות החיתום לא היו מתעסקות עם פעילויות הפצה מסוג זה", מסביר בכיר בשוק ההון.



"העמלות מהפעילות הזו היו נמוכות מאוד ביחס לעמלות שהן היו גוזרות מליווי הנפקות. היום אין להם עבודה, אז הם עושים חלטורות", הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully