וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: לבייב יחשוף את הפרוטוקולים של דירקטוריון אפריקה ישראל

מאת עמית בן-ארויה

25.11.2008 / 6:54

השופט איתן אורנשטיין ביקר את האופן שבו לבייב ניסה למנוע את הצגת המסמכים לתובע. לבייב טען כי לא הוסתר מידע מהותי



>> בית המשפט המחוזי בתל אביב חייב השבוע את איש העסקים לב לבייב למסור לבעל מניות של בנק לאומי פרוטוקולים של אפריקה ישראל ותכתובות של אפריקה עם בנק ההשקעות הגרמני דויטשה בנק. אלו, נעשו לקראת העסקה שבה מכר בנק לאומי מניות אפריקה ללבייב. בכך נענה השופט איתן אורנשטיין לבקשת תובע בהליכי אישור תביעה נגזרת בשם לאומי נגד לבייב. "לא ראיתי בבקשה מסע דיג כטענת לבייב", קבע השופט.

בפברואר 2006 מכר לאומי 15.83% ממניות אפריקה ישראל ללבייב ב-1.1 מיליארד שקל. לפי טענת בעל מניות בלאומי, עזי רפאלי, שהגיש את התביעה הנגזרת ב-2007, לבייב הסתיר מידע מהותי מהבנק, שלפיו שווי חטיבת הנדל"ן של החברה ברוסיה מוערך ב-3 מיליארד דולר. כתוצאה מהסתרת המידע, נטען, נמכרו המניות בשווי מופחת ונגרם לבנק נזק ישיר של 158 מיליון שקל ונזק עקיף בסך של כ-55 מיליון שקל.



לבייב טוען כי לא הוסתר מידע מהותי. לגישתו, הנכסים ברוסיה רק נרכשו באותה תקופה והיו בסיכון גבוה ובהיעדר אישורי בנייה ולא ניתן היה לאמוד את שווים.



רפאלי, באמצעות עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש, דרש באחרונה לחייב את לבייב ואת הבנק למסור לו מסמכים שונים: הודעת אי-מייל שהגיעה לאפריקה ולה נלווה מכתב סקירה של דויטשה בנק שעסק באפשרות להנפקת חברה בת של אפריקה בבורסה בלונדון. לפי אותו מכתב, שנשלח לחברה באי-מייל ביוני 2006 (לפני השלמת העסקה), הציעה דויטשה לקדם את ההנפקה על בסיס שווי ברוטו של נכסי החברה ברוסיה בהיקף של 2.7-3 מיליארד דולר. כן נדרשו פרוטוקולים של ישיבת דירקטוריון החברה שבה נדון מכתב הסקירה.



בתי המשפט נחלקים בשאלה האם ניתן במסגרת תביעה נגזרת לאפשר הליך של גילוי מסמכים והעליון טרם קבע הלכה בעניין. השופט איתן אורנשטיין מצדד בגישה שיש לאפשר גילוי. לדבריו, מסקנתו תומכת בעקרונות של שקיפות והצגת מלוא המסמכים.



אורנשטיין ביקר את האופן שבו הגיב לבייב לבית המשפט, כשניסה למנוע את המצאת המסמכים לתובע. לדבריו, יש לחייב את לבייב לגלות תוך 30 יום את המסמכים כדי לברר את שווי הנכסים ברוסיה בעת ההתקשרות: "יש לטעמי חשיבות באשר לשאלה אם הובא מכתב הסקירה לדירקטוריון לרבות אישור הדו"חות הכספיים ל-2005, ואם כן מתי הובא ומהי היתה עמדת הדירקטוריון באשר לו". (בש"א 18044/08, א 1407/07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully