וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן אוזל: ערוץ 10 עלול לאבד הזיכיון בתוך שבוע

מאת אופיר בר-זהר

25.11.2008 / 6:54

הרשות השנייה אמורה להחליט אם להאריך הזיכיון. במקרה שלא תתקבל החלטה - יפורסם מכרז



>> שעון החול של ערוץ 10 אוזל: ועדת הכלכלה קבעה כי המועד האחרון שבו ניתן להאריך את זיכיון הערוץ בשנתיים נוספות הוא 1 בדצמבר. אם החלטה על הארכת הזיכיון לא תתקבל עד למועד זה, יש לצאת למכרז חדש. זיכיונו של ערוץ 10 בתוקף עד פברואר 2010.

מהרשות השנייה נמסר כי "בהמשך להחלטת ועדת הכלכלה של הכנסת, מועצת הרשות השנייה תודיע לגבי המשך עתידו של ערוץ 10 עד תחילת בדצמבר". ערוץ 10 מסר כי "אנו ממתינים להחלטת הרשות".



בסוף ספטמבר הגיעו הצדדים להסכמה, לאחר שראשי הערוץ הציגו מסמך חתום מבעלי המניות שבו התחייבו להקצות את הסכומים הנדרשים בעבור החובות, מתוך ציפייה שהדבר יביא להארכת הזיכיון.



חובותיו של ערוץ 10 מסתכמים לפי דו"ח תורג'מן בכ-100 מיליון שקל. ואולם בחודשיים שעברו השתנה המצב עם השפעות המשבר הכלכלי הגלובלי, בעקבותיו ירדה התחזית להכנסות בשנה הבאה והוחלו צימצומים בכל הזכייניות.



במגעים המתקיימים בימים אלה בין הערוץ לרשות, טוען הערוץ כי יש להתחשב בשינוי שהתחולל בשוק בחודשיים האחרונים ואין לצפות ממנו להחזיר את הסכום המלא. לפי מקורבים לעניין, עדיין לא הושג הסדר בין הצדדים. לפי הערכות בשוק, לא יימצא שום גורם שייגש למכרז על ערוץ זה, לאור מצב השוק ומצבו של ערוץ 10. ואולם אין לדעת אם סברה זו נכונה כל עוד לא התפרסם מכרז חדש.



שאלת חידוש זיכיונו של הערוץ לאור החובות שצבר עברה תהפוכות שונות בשנה האחרונה. תחילה הוקמה ועדת תורג'מן שבחנה את מצבו של ערוץ 10, והמליצה על הארכת זיכיון בכפוף לשינוי חקיקה.



לאחר ששינוי החקיקה לא צלח בוועדת הכלכלה הוחלט במועצת הרשות השנייה בתחילת אוגוסט על שימוע לפני שלילת זיכיונו של הערוץ ויציאה למכרז חדש.



בחודשים שלאחר מכן התנהלו שיחות בין הרשות לבין ראשי הערוץ, ועלו אפשרויות שונות של הסדר, בהן הפקדת הכסף בנאמנות ופרישת חובות ומחויבויות, זאת עד להסדר האחרון שכרגע עומד על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully