וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מקדם את הצעת החוק להצמדת הפנסיה למדד

מאת צבי זרחיה ורוני לינדר-גנץ

25.11.2008 / 6:54

הצעת החוק עשויה להשפיע על הגמלאות שיקבלו רופאים גמלאים, כתוצאה מפסק הבוררות בנושא שכר הרופאים שיתפרסם מחר



>> משרד האוצר ביקש אתמול להעלות להצבעה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית שירות המדינה - גמלאות, הקובעת כי הפנסיה של עובדי המדינה תוצמד למדד, על אף שהכנסת נמצאת בפגרת בחירות. הצעת החוק עשויה להשפיע על עדכון הגמלאות שיקבלו רופאים גמלאים כתוצאה מפסק הבוררות בנושא שכר הרופאים שצפוי להתפרסם מחר.

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד בפגרה, והיתה כוונה להעלות את הצעת החוק להצבעה, אך בהיעדר שליש מחברי הכנסת לא עלתה ההצעה לקריאה הראשונה.



הצעת החוק, המבוססת על ההסכם הקיבוצי שנחתם באפריל בין ההסתדרות הכללית לבין המדינה, נועדה לשנות את שיטת עדכון הגמלאות כך שהמשכורת הקובעת של עובד מדינה שפרש תעודכן אחת לשנה בהתאם לעליית המדד. באשר לרופאים נקבע כי סכום העדכון הנוסף של הגמלה ייקבע בצו שיפרסם שר האוצר לאחר שיתייעץ עם הסתדרות הרופאים.



לפי ההסכם הקיבוצי, הממשלה מחוייבת לתקן את החוק עד ה-1 בדצמבר 2008, כך שבתחילת 2009 יוכלו הגמלאים לקבל את המענקים שמגיעים להם. לפיכך ביקש הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, מוועדת הכנסת לקבל פטור מחובת הנחה מוקדמת של הצעת החוק על שולחן הכנסת.



מזכ"לית ההסתדרות הרפואית, לאה ופנר, אומרת כי היא "מקווה שבעקבות פסק הבוררות נצליח לשכנע את הכנסת לעשות הסדר מיוחד לגבי הגמלאים הרופאים, כך שהרופאים הגמלאים יקבלו תוספת שכר זהה לשאר הרופאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully