וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שחסר בשירות החיפוש החדש של יאהו

נתן ליפסון

25.11.2008 / 6:54

סייר אינטרנט



>> זוכרים את Yahoo! Mash, הרשת החברתית שיאהו השיקה בבטא פרטית בספטמבר 2007? ובכן, באוגוסט היא סגרה את הפרויקט הזה. והאם אתם זוכרים את MingleNow או את Bill Pay? או אולי את Yahoo! Auctions או את Webjay ו-Yahoo! Mixd? גם אלה נסגרו.

אלה לא כל השירותים שיאהו השיקה וסגרה - והיא גם לא ענקית האינטרנט היחידה שסוגרת שירותים: רק בשבוע שעבר גוגל סגרה את העולם הווירטואלי שלה, Google Lively. אך הפעם יאהו משיקה מוצר שייתכן שיצליח: ביום רביעי, יום אחד לפני שגוגל השיקה את SearchWiki, יאהו העלתה לאוויר מוצר חיפוש חדש משלה: Yahoo! Glue.



מנועי חיפוש ממוקדים לרוב בלינקים לאתרים רלוונטיים למילות החיפוש, שמכילים טקסט. זה כבר כמה שנים שמנועי חיפוש מאפשרים לחפש גם סוגים אחרים של תוכן, למשל תמונות או קטעי וידיאו, אך עד היום הם לא איפשרו לקבל בעמוד תוצאות אחד את כל סוגי המידע האפשריים.



זו בדיוק הבעיה שיאהו מנסה לפתור באמצעות המוצר החדש שלה. המנוע מחפש באינטרנט את כל סוגי המידע המתאימים למילות החיפוש - טקסטים, תמונות, חדשות, קטעי וידיאו ועוד - ומציג אותם על גבי עמוד אחד. התוצאה: הצגה של כל המידע שיש באינטרנט, הרלוונטי למילות החיפוש.



אם תזינו, למשל, את מלת החיפוש "Israel", תקבלו תמונות מ-Panoramio ומ-flickr המכילות את התגית "Israel" ואת הערך "Israel" מ-WikiTravel.



תקבלו גם מפה מפורטת של המדינה, שמצביעה משום מה על אילינוי שבארה"ב. המנוע גם רגיש מאוד לשגיאות כתיב (הוא לא מתקן אותן באופן אוטומטי ולא מציע תיקון שגיאות) ואינו מכיל "דפי Glue" לכל מילת חיפוש.



ליאהו יש עוד לא מעט עבודה על המנוע החדש, אבל הפוטנציאל שלו גדול מאוד - ולא רק מכיוון שהוא נרחב וחושף את הגולש לתכנים שלא היה מנחש שקיימים.



הפוטנציאל שלו טמון ביכולתו להציע גם סוגים של חיפושים, שאינם קיימים בו כיום. למשל, אם גולש מסוים מחפש את המילה "Paris" כמי שמתכנן שם חופשה - ובוחר בלשונית או אופציית חיפוש "Travel", לו היתה כזו - המנוע יכול היה להציג מועדי ומחירי טיסות, שעות פתיחה של מוזיאונים ומסעדות.



אם, לעומת זאת, אותו גולש היה מתעניין ב-"Paris" ובוחר בלשונית "Invest", הוא יכול היה לקבל, לדוגמה, שערי חליפין, מדדי בורסה, ריביות, מידע על כנסים כלכליים ועוד. מכאן גם נובע הפוטנציאל המסחרי של מנוע חיפוש שכזה - היכולת להצמיד לתוצאות החיפוש מידע רלוונטי שגופים מסחריים מעוניינים לקדם. החיפוש ב-Yahoo! Glue ממוקד הרבה יותר מזה הקיים במנועי החיפוש הרגילים, אך הוא יכול להיות אף ממוקד הרבה יותר אם יוסיף ערך למחפש ולמפרסם. ייתכן שהמפרסמים יהיו מוכנים לשלם עליו אפילו יותר משהם מוכנים לשלם בגוגל.



-



הבלוג של נתן ליפסון: media.cafe.themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully