וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר גלר: "מכרז חברת החשמל, שמבוסס ברובו המכריע על ההצעות הכספיות, מבזה את מקצוע הפרסומאי בישראל"

מאת שמרית סלע

25.11.2008 / 6:54



>> המכרז שפירסמה שלשום חברת החשמל לטיפול בתקציב הפרסום שלה לא איחר להלהיט את בכירי ענף הפרסום. המכרז הנוכחי יישא אופי דומה למכרז שנערך לפני כשנה שנחשב אחד המכרזים הסוערים שידע ענף הפרסום ב-2007. זאת, כאשר יותר מ-80% מההחלטה על הזוכה תתבסס על המרכיב הפיננסי - כלומר על המחיר שיציעו המועמדים בו.

בהתאם לתנאי הסף שפורסמו שלשום, יוכלו להתמודד במכרז רק משרדים שהיקף פעילותם היה לפחות 100 מיליון שקל ב-2006 וב-2007 שסיפקו שירותי פרסום לשלושה לקוחות שתקציביהם היה לפחות 10 מיליון שקל. כמו כן, על המשרד המתמודד לכלול מחלקת רכש מדיה ומחלקה מגזרית, או התקשרות עם חברת רכש מדיה ומשרד פרסום מגזרי. בתנאים אלה, רק כשמונה משרדי פרסום יוכלו להגיש מועמדותם למכרז.



תקציב הפרסום של חברת החשמל ל-2009, כפי שמצוין במכרז, יהיה 14.5 מיליון שקל. במכרז אשתקד פירסמה החברה כי תקציב הפרסום שלה ל-2008 יהיה כ-23.5 מיליון שקל. מתחילת 2008 פירסמה חברת החשמל ב-3 מיליון דולר. זאת, כאשר זרמון גולדמן, הזוכה במכרז, טיפל ב-2 מיליון דולר מכלל התקציב ויתר הסכום טופל בטריו של אדלר חמוסקי ולפ"מ. באחרונה ביקשה חברת החשמל מזרמון גולדמן לקנות שטחי פרסום ב-750 אלף דולר.



יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום ובעלי גלר נסיס, אומר כי "כמי שמייצג את משרדי הפרסום אני חושב שכשחברה משמעותית כמו חברת החשמל יוצאת במכרז כזה, שמבוסס ברובו המכריע על ההצעות הכספיות, הדבר מבזה את מקצוע הפרסומאי בישראל.



"החמרת תנאי הסף להתמודדות במכרז מצביעה על כך שחברת החשמל מכוונת את הטיפול בתקציב הפרסום שלה לאחד מחמשת המשרדים הגדולים, כאשר מבדיקה פשוטה במערכת יפעת ניתן לראות שפעילות הפרסום של החברה ב-2008 דווקא ירד. עובדה זו מגבירה את התחושה שמדובר במהלך לא אתי של חברת החשמל שלא מכבדת את ענף הפרסום. אני מקווה שאין בכוונת מוציא המכרז לסמן את הזוכה מראש".



עוד מוסיף גלר כי "כיו"ר איגוד חברות הפרסום, ניהלתי גם בשנה שעברה דו-שיח עם יו"ר חברת החשמל במכרז הקודם שלהם, והדגשתי כי התנהלותו יוצרת תחושות של זלזול בענף שאני מייצג. נוכחתי לראות כי דברי נפלו על אוזניים ערלות, כשהשנה חוזרת חברת החשמל על המהלך ואף באופן בוטה יותר".



אייל חומסקי, מבעלי משרד אדלר חומסקי, שטיפל בתקציב הפרסום של חברת החשמל לפני כשנה, אומר כי "אנחנו לא ממהרים להצהיר על כוונותינו לגשת למכרז לפני שנבדוק היטב את תנאיו ורווחיותו". בהתייחסו לאופי המכרז אומר חומסקי כי "לא הגיוני לבחון אותנו, הפרסומאים, כמו שבוחרים סחורה בבסטה בשוק".



שלמור אבנון עמיחי, שהשתתף במכרז חברת החשמל בשנה שעברה, לא מתכוון להגיש מועמדותו השנה. רמי שלמור, מבעלי המשרד, אומר כי "הכוח שלנו הוא קריאייטיווי ואם הפן החשוב הזה לא הולך להיבחן כראוי במכרז אין בכוונותינו לקחת בו חלק".



גם בגליקמן נטלר סמסונוב לא מתכוונים להגיש מועמדות, ומסרו כי "אנחנו לא צינור הנחה טכני וכמדיניות לא נשתתף במכרז". משרדי פרסום מובילים נוספים בחרו לא להצהיר על כוונותיהם אם לגשת למכרז או לא לפני בחינה מדוקדקת של תנאיו.



מחברת החשמל נמסר: "חברת החשמל פעלה ופועלת בהתאם לעקרונות של שוויון, הגינות ושקיפות מלאה. תנאי המכרז גובשו במטרה לאזן בין צורכיה המקצועיים היחודיים של החברה לצורך ליתן הזדמנות שווה לכל המציעים הפוטנציאליים. החברה סבורה כי תנאי המכרז עשויים להבטיח קבלת הצעות של גופי הפרסום המובילים והאיכותיים בישראל, הן בקריאייטיב והן ברכישת המדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully