וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזוטסט תובעת את הרשות הארצית להסמכת מעבדות: הפכה תחת ניהולה של דרייזין לגוף מושחת

מאת גיא לשם

25.11.2008 / 6:54

חשיפת TheMarker



>> שלב נוסף במלחמה בין מעבדת איזוטסט לרשות הארצית להסמכת מעבדות. אתמול הוגשה תביעה בסך 24 מיליון שקל, שהועמדה לצורכי אגרה על 10 מיליון שקל, על ידי איש העסקים עזרא גבאי ומעבדת איזוטסט שבבעלותו העוסקת בבדיקת תהליכים ומוצרים בתחום הבנייה והסלילה. התביעה הוגשה נגד הרשות הלאומית להסמכת מעבדות והמנכ"לית שלה לשעבר, ד"ר אורנה דרייזין שהודחה מתפקידה, לאחר 8 שנים בתפקיד.

בכתב התביעה טוענת איזוטסט, המיוצגת על ידי עוה"ד אסף שרעף ואמיר גולדפרב, כי הרשות פעלה בניגוד עניינים, בתקופה שבה היתה מעבדת איזוטסט מושעית מפעילות, ונמנעה במכוון מלהשיב לה את סמכותיה במשך למעלה מעשרה חודשים, למרות שלא היתה כל מניעה לעשות כן, ובכך גרמה לה נזקים כבדים.



בין היתר נטען בכתב התביעה כי בתקופת ההשעיה אנשיה של דרייזין מעלו בתפקידם, והמליצו ללקוחותיה של איזוטסט על המעבדה המתחרה - מעבדת איזוטופ. "במקום לשמש כגוף רגולטורי הגון, מפקח ומעודד תחרות, הפכה הרשות תחת ניהולה של דרייזין לגוף מושחת, מגביל, הפועל להנצחת מעמדה המונופוליסטי של המעבדה הגדולה בשוק, ודחיקת רגליה של איזוטסט", נכתב בתביעה.



הסמכתה של איזוטסט נשללה ב-2006 בעקבות בדיקה שערכה הרשות ובאישורה של ועדה ציבורית ברשות עו"ד מרים רוזנטל. לאחר שהבדיקה העלתה מספר גדול של מקרים בהם חרגו אנשי המעבדה מנהלים ואף הגישו מסמכים כוזבים לכאורה ששימשו את לקוחות המעבדה מבלי שמוצריהם נבדקו. בעקבות שלילת ההסמכה מאיזוטסט ב-2006 החל מסע לחצים גדול על אנשי הרשות ועל דרייזין עצמה. בין השאר, הגיע בעל איזוטסט גבאי מלווה בעובדיו ובאחיו למשרדי הרשות שם הוקלט, במהלך הפגישה, כשהוא מבטיח לדרייזין שלא תישאר בתפקידה. בעקבות זאת הוגש כתב אישום נגד גבאי על איומים כלפי עובד ציבור. בכתב התביעה מתוארים נסיונותיהם של אנשי איזוטסט לקבל בחזרה את הסמכת המעבדה כחלופת מכתבים אינטנסיווית מבלי לאזכר את הביקור של גבאי במשרדה של דרייזין. על פי התביעה, התעלמותה של הרשות מפניות אלה לא היתה תקנית.



לפני כשבועיים חשף תחקיר TheMarker את שהתרחש מאחורי הקלעים של הדחתה של דרייזין, את העובדה שהרשות מתפקדת ללא מנכ"ל קבוע כבר חודשים ארוכים בניגוד לחוק ואת הניסיונות של בכירים במשרד התמ"ת לפעול למינויו לתפקיד של גרישה דייטש המכהן כיום כממונה הארצי על התקינה במשרד התמ"ת.



מנכ"ל הרשות איתן שרון, מסר אתמול בתגובה, כי "ברגע שנקבל את כתב התביעה נעיין בו ונגיב בהתאם". עו"ד ארנה לין המייצגת את דרייזין מסרה: "בכל פעולותיה כמנכ"ל הרשות וגם במקרה זה, כל מה שדרייזין עשתה, היא עשתה בתוקף תפקידה, בשם הרשות וכמתחייב מן הדין. כשנקבל את כתב התביעה נגיב עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully