וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות שוב מזגזגת: רף הכניסה לניהול התיקים הופחת מ-500 אלף שקל ל-400 אלף שקל

מאת שרית מנחם

25.11.2008 / 6:54

בלעדי TheMarker



>> בחודש מארס החליטו בפסגות שבניהולו של רועי ורמוס להקשיח את תנאי הכניסה לפעילות ניהול התיקים שלהם: מי שרוצה לפתוח תיק השקעות יצטרך להפקיד 500 אלף שקל ולא 300 אלף שקל, כפי שהיה נהוג עד אז. ואולם החלטה חדשה שהתקבלה בפסגות מאפשרת כעת ניהול תיקים גם ללקוחות שיעבירו 400 אלף שקל.

נראה שהמצב הקשה בשווקים הפיננסיים הוא שגרם לפסגות לזגזג. ייתכן שזרם הלקוחות הפוטנציאליים המתאימים לתנאים החדשים הידלדל, ולכן הוחלט להוריד את רף הכניסה לפעילות. אפשרות נוספת היא ניצול הזדמנות בשוק. לקוחות רבים שפדו מכשירים פיננסיים ותיקים המנוהלים בחברות מסתובבים בשוק. רף כניסה של 500 אלף שקל יכול להשאיר לקוחות רבים בחוץ.



זו אינה הפעם הראשונה שפסגות מעלה את רף הניהול בתיקים וחוזרת בה. לפני כשנתיים ביצעה פסגות מהלך דומה - עדכון של רף ניהול התיקים מ-300 אלף שקל ל-500 אלף שקל. לאחר כמה חודשים עודכנו תנאי הקבלה שוב ל-300 אלף שקל.



מהלך בעל אופי דומה נצפה לפני ארבעה חודשים בערוץ פעילות נוסף - קרנות הנאמנות. פסגות, המנהלת את הקרן הכספית הגדולה ביותר בשוק, בהיקף של 9.5 מיליארד שקל, החליטה אז להעלות את דמי הניהול האפסיים ל-0.125%. המתחרות - הראל פיא ופריזמה - הלכו בעקבותיה. יומיים לאחר מכן חזרה בה פסגות והפחיתה שוב את דמי הניהול ל-0%, כשהראל פיא נקטה צעד דומה.



נראה כי הסיבה ל"מבחני הרגישות" שעורכת פסגות היא גודלה. פסגות היא בית ההשקעות הגדול בשוק ושחקן מוביל בניהול התיקים וקרנות הנאמנות - פעילויות המנהלות 28 מיליארד שקל ו-25 מיליארד שקל בהתאמה. נראה כי בפסגות לא מתכוונים לוותר על מובילות השוק ומגיבים בגמישות להתרחשויות בזירה המקומית - אסטרטגיה שבוודאי סייעה להם לצמוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully