וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.5 מיליארד שקל נפדו מקופות הגמל באוקטובר

מאת אתי אפללו

25.11.2008 / 6:54

מתחילת השנה נפדו מהקופות 6.5 מיליארד שקל. דש-איפקס ומיטב הציגו גיוסים באוקטובר. מפריזמה נפדו מתחילת השנה 2.7 מיליארד שקל, ומאקסלנס - מיליארד שקל



>> קצב הפדיונות בקופות הגמל גובר והולך ככל שנמשך המשבר בשווקים. באוקטובר האחרון, שכלל 15 ימי מסחר בלבד, נפדו מקופות הגמל 1.55 מיליארד שקל - כ-200 מיליון שקל יותר מבספטמבר. מתחילת השנה הסתכמו הפדיונות מקופות הגמל ב-6.5 מיליארד שקל.



השפעת החגים באוקטובר ניכרה בהיקפי ההפקדות והמשיכות בקופות הגמל. היקף המשיכות מקופות הגמל באוקטובר היה 2.85 מיליארד שקל, קצב נמוך יותר מאשר ספטמבר, אולם גם היקף ההפקדות לקופות באוקטובר היה נמוך יותר מאשר בספטמבר, ובסיכום הנתונים הוביל לפדיונות (הפקדות פחות משיכות בתוספת העברות) גבוהים יותר באוקטובר לעומת ספטמבר.

מתחילת השנה נמשכו מקופות הגמל 21.8 מיליארד שקל, עלייה של 43% לעומת התקופה המקבילה. פדיונות גבוהים נרשמו בבתי ההשקעות פריזמה, אקסלנס, הלמן אלדובי, כלל, הראל ופסגות גדיש - שבחודשים האחרונים סובלת מקצב פדיונות גובר. גם הקופות שהצליחו לגייס באוקטובר עשו זאת בהיקפים נמוכים של 10-15 מיליון שקל. עם הגופים המגייסים נמנים אי.בי.אי, אינפיניטי, דש והפניקס. מרבית הגופים המגייסים הם גופים מנהלים קטנים, אשר אינם מחזיקים בקופות גדולות הסובלות מדימומים.



דצמבר המתקרב יהיה חודש מבחן לתעשייה, שכן בו אמורים העצמאים להפקיד את הפקדות סוף השנה. בדרך כלל נרשמות בדצמבר הפקדות גבוהות, והשאלה היא אם תהיה ירידה בהפקדות נוכח המצב בשווקים, וכן בגלל תיקון 3 שהפך את קופות הגמל לקצבתיות.



גם לאחר אוקטובר, פסגות גדיש הוא מנהל הגמל שגייס את הסכום המצטבר הגבוה ביותר מתחילת שנה - 1.1 מיליארד שקל. ואולם, אם בספטמבר עבר פסגות גדיש מגיוסים לפדיונות, באוקטובר הוא כבר נמצא עמוק בתוך הפדיונות בשל המשיכות מקופת הגמל הגדולה גדיש. מפסגות גדיש נפדו באוקטובר 99 מיליון שקל.



דש-איפקס ומיטב המשיכו לגייס באוקטובר, אולם בהיקפים נמוכים מאוד של כ-14 מיליון שקל. אלטשולר שחם, שהחל את השנה בתנופת גיוסים, מתחיל לסבול ממומנטום שלילי בשל הירידות החדות בתשואות שהוא מציג מתחילת השנה. מאלטשולר שחם נפדו באוקטובר 27 מיליון שקל, ובסך הכל גייס אלטשולר שחם מתחילת השנה 383 מיליון שקל.



בתחתית הטבלה נמצאת פריזמה, עם פדיונות של 383 מיליון שקל. מתחילת השנה נפדו מפריזמה 2.68 מליארד שקל, ויחד עם השפעת התשואה השלילית ניהלה פריזמה נכון לסוף אוקטובר קופות בהיקף של 21.2 מיליארד שקל. פריזמה הציגה באוקטובר פדיונות גבוהים בקרן ההשתלמות כינרת.



בית ההשקעות הלמן אלדובי תופס באוקטובר את המקום השני בהיקף הפדיונות, עם 161 מיליון שקל באוקטובר ו-700 מיליון שקל מתחילת השנה. אקסלנס, שאיבד באוקטובר 132 מיליון שקל, חצה את רף הפדיונות של מיליארד שקל מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully