וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הייתי צנוע, הייתי מוכר את רדהד ב-"2007

מאת מעיין כהן

25.11.2008 / 6:54

גיא פורה נפרד מרדהד, חברת האינטראקטיב שהקים, לאחר שנקלעה לחובות של 800 אלף שקל ולכינוס נכסים. כעת הוא מתחייב כי החברה תחזיר את כל החובות, ויש לו גם תובנה: למשרדי האינטראקטיב העצמאיים נותרו עוד שנתיים-שלוש לחיות



>> גיא פורה משתדל לא לתת לכותרות בעיתונים להשפיע עליו. אבל בזמן שהכותרות מדווחות על חובות של מאות אלפי שקלים שחברת האינטראקטיב שהקים, רהדר (RedHead), נקלעה אליהם, ועל כך שיש מי שמנסה לסכל מינוי שלו למנכ"ל Y&R אינטראקטיב בשל החובות - זה לא ממש קל.

"לא סקסי להגיד בעיתון שלחברת רדהד יש חובות ושהיא תשלם לכל מי שהיא חייבת", הוא אומר בטון מריר. סקסי או לא, העובדות הן שרדהד - אחת מחברות האינטראקטיב העצמאיות האחרונות בשטח - קרסה עוד לפני שהיה כאן משבר פיננסי, והגיעה לכינוס נכסים עם חובות בהיקף של 800 אלף שקל לפחות לפורטלים גדולים ולספקים שונים.



רדהד הוקמה ב-2004 על ידי פורה (40%) ועופר רושה (60%) - שהחזיק אז בחברת רכש המדיה פרו מדיה. פורה שימש אז מנהל תחום הווידאו בוואלה, ופרש לטובת הקמת החברה. ניסיון בפרסום לא היה לו, אבל "היה לי את הניסיון שצברתי בוואלה, והתחום הדליק אותי".



אורנג' ועלית, שתקציב המדיה שלהן טופל בפרו מדיה, היו הלקוחות הראשונים של חברת האינטראקטיב - אך הם נטשו לאחר חצי שנה. לקוחות נוספים היו גלובוס גרופ, תכלית תעודות סל ובעיקר יוניליוור, שהיתה לקוח עוגן במשרד. החברה עסקה גם בבקרת מדיה לקבוצת בזק, מפעל הפיס וערוץ AXN.



כיום, כשהוא נדרש לשחזר את הדרך שעברה החברה עד שהגיעה לסופה, מתחיל פורה דווקא בימי השיא: "2007 היתה השנה הכי טובה שלנו - חמישה משרדי פרסום גדולים ביקשו לרכוש אותנו. בדיעבד, היינו צריכים להענות לאחת ההצעות".



חטא הגאווה?



"כן. יותר ויותר לקוחות הגיעו אלינו, זכינו בפרסים וגם החיזור אחרינו השפיע. אם הייתי יותר צנוע הייתי פועל למכור את החברה ב-2007".



העוגן הורם



בפברואר 2008 ספגה רדהד מכה קשה לאחר שאיבדה את תקציב יוניליוור. איבוד תקציב העוגן גרם למשבר בחברה, והיא לא הצליחה להתאושש ממנו. "נותרנו באותה מצבת כוח אדם בציפייה להמשיך לגדול", אומר פורה. "הגיעו לקוחות חדשים, אבל לא לקוח עוגן חדש".



לדבריו, "בד בבד המשיכו המגעים למכירת החברה. לפני כשנה התקיים מו"מ עם גריי, שהיה הרציני ביותר, אבל אז אדלר חומסקי (חברה אם של גריי, מ"כ) נכנסו להרפתקה בבורסה והודיעו שזה לא נכון מבחינתם לרכוש אותנו. חברות אחרות דיברו אתנו, בהן גיתם BBDO. לאחר תקופה אדלר חומסקי חזרו למו"מ, ועקב סוגיות משפטיות העסקה נפלה".



בנקודת זמן זו החברה הגיעה לסופה. "ברגע שהבנו שהעסקה לא תצא לפועל, החלטנו שאנחנו לא יכולים לתפעל את החברה כמו שהיא", אומר פורה. "נקלענו לבעיה תזרימית ונאלצנו לסגור את החברה. כרגע רדהד בכינוס נכסים, והכונס גובה את כל הכסף שמגיע לחברה. בסופו של דבר רדהד תשלם את כל חובותיה".



איפה הכסף של החברה נמצא?



"חלקו בקופת החברה והשאר אצל לקוחות. יש שמשלמים שוטף 90 או 120, אבל הם ישלמו".



איפה נכשלתם?



"ראשית, בזה שלא נמכרנו. בנוסף, אם להיות כן, הניהול הכספי לא היה מספיק הדוק".



זו העדות לכך שאין מקום למשרדי אינטראקטיב עצמאיים?



"יש, אבל זה יסתיים בעוד שנתיים-שלוש. אלא אם כן לאותו משרד יש טכנולוגיה ייחודית. משרד שעוסק אך ורק בפרסום דיגיטלי - מיותר כיום".



חזון דיגיטלי



לפני כמה שבועות פורסם כי פורה מועמד להחליף את ערן גפן כמנכ"ל Y&R אינטראקטיב, מקבוצת שלמור אבנון עמיחי. הידיעה היכתה גלים בביצה המקומית, ולא חלפו ימים רבים עד שפורסם כי וואלה ו-ynet - להם חייבת רדהד כסף - מחו באוזני רמי שלמור, מבעלי שלמור אבנון עמיחי, על המינוי הבעייתי, לדעתם. למחרת הודיע פורה כי הוא מצטרף לצוות הניהולי עם ליאור רז בגיתם BBDO.



פורה עצמו מכחיש כי הפורטלים הגדולים השפיעו על ביטול המינוי שלו ב-Y&R: "ההחלטה לעבור לגיתם היתה בחירה שלי. יכולתי להשתלב גם ב-Y&R".



לדבריו, "גיתם הודיעו שהם לא מעוניינים ברדהד, אבל מעוניינים בי אישית. החלטתי שזה הדבר הטוב בשבילי. לאחר מכן פנה אלי גפן והציע לי משרה בכירה ב-Y&R. ברור שכשחברה כזו פונה אליך, אתה מתעניין".



פורה אומר כי אז בדיוק החל העליהום עליו: "אני מבין את הכעס של אלה שאנחנו חייבים להם כסף. אבל יש דברים שלא עושים. כל מי שאנחנו חייבים לו כסף - יקבל אותו. הכסף נמצא אצל כונס נכסים. יש דרכים לגיטימיות לגבות חובות. לא הולכים ומתבכיינים לעיתונות".



בוואלה רמזו שיתנגדו למינויך למנכ"ל. איך הרגשת ביחס לזה?



"הם יצאו נגדי אישית, אף שהם ידעו שהכסף אצל הכונס ושאני אמור להיכנס למשרה חדשה. זה מעשה לא לגיטימי".



מוואלה נמסר בתגובה: "רדהד חייבת לוואלה כסף בגין קמפיינים שעלו בפורטל. הכסף שולם לרדהד על ידי המפרסמים, אך רדהד לא העבירה אותו לוואלה. לאחר אין ספור ניסיונות של וואלה להסדיר את העניין ולקבל את כספה, לא נותר לוואלה אלא לנקוט בהליכים משפטיים כנגד החברה ומנהליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully