וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתר חריג: רשות ההגבלים תאשר לגופים מוסדיים לדון יחד בהסדרים לאג"ח קונצרניות

אורה קורן

25.11.2008 / 6:54



>> רשות ההגבלים העסקיים תאשר לגופים מוסדיים, באופן חריג, לגבש במשותף מתווה למיחזור החוב של הלווים הגדולים במשק - כך נודע ל-TheMarker.

ככל הנראה מדובר באישור לטיפול בהחזר חובות של התאגידים הגדולים, כמו אלה שבשליטת לב לבייב, יצחק תשובה, עידן עופר, נוחי דנקנר ומוטי זיסר. האישור יינתן על רקע המשבר הכלכלי והצפי להחרפתו. פרסום ההיתר צפוי השבוע.



על פי הערכות, היקף האשראי החוץ בנקאי במשק הוא כ-350 מיליארד שקל; רובו ניתן בשנים האחרונות על ידי גופים מוסדיים כחברות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל.



בשוק ההון חוששים שכתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי יתקשו תאגידים וחברות בפרעון איגרות חוב שהנפיקו, או שהפורעים אותן יתקשו לגייס חוב חדש למימון המשך פעילותם.



כדי לא ליצור לחץ נוסף על הלווים, בוחנת רשות ההגבלים העסקיים בראשות רונית קן, בתיאום עם רשות ניירות ערך, את המבנה המתאים לטיפול במה שנראה ככשל שוק בתחום האג"ח בתקופת משבר. ככל הנראה מדובר בשיתוף פעולה בגיבוש תנאים להחזר החוב, למתן חוב חדש, או למיחזור החוב.



מכיוון שהרשות אחראית על שמירת התחרות במשק, צפוי כי האישור שתעניק יהיה מוגבל לתאגידים וחברות בעלי חוב משמעותי, שאי עמידה בו עלולה לזעזע את היציבות במשק. עוד צפוי, כי האישור יהיה מוגבל לנושא הנקודתי שתגדיר ככשל שוק וייקבע לתקופת המשבר בלבד, אם כי בשלב זה לא ברור כיצד ניתן לתחום את סיומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully