וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכסחי הרמאים ברשת

מאת גיא גרימלנד

25.11.2008 / 6:54

עבדו עליכם בפוקר ששיחקתם בלילה ברשת? רימו אתכם ב-World of Warcraft? הטכנולוגיה שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית קוגניסייף מתיימרת לטפל ברמאויות מקוונות במשחקי וידיאו ובהימורים ברשת. חשיפה ראשונה



>> אם מביטים עליו ממרחק, הלוחם הגמדי נראה בסדר גמור - עוד שחקן מבין 11 מיליון השחקנים של World of Warcraft. אלא שמבט מעמיק יותר מגלה שדפוס ההתנהגות שלו מוזר למדי: הוא נע באופן אוטומטי בדפוס די קבוע, והרי לא כך מתנהגת דמות של שחקן אמיתי. הגורם לתופעה הוא Bot - אחת האפליקציות שמלוות את World of Warcraft ומשחקים המוניים שונים.

מדובר, אחרי הכל, בדמות ממוחשבת שמאחוריה לא עומד שחקן אנושי אלא תוכנה אוטומטית. את התוכנה יצרו רמאים שמרוויחים מהתוכנה כסף אמיתי, שכן לאותו Bot מוגדר להרוג את אותה מפלצת שוב ושוב כדי להרוויח זהב. את הזהב הרמאים מוכרים אחר כך ברשת האינטרנט לשחקנים שחפצים בכך. הם מוגדרים "כורי זהב" (Gold Farmers).



בליזארד, מפעילת המשחק World of Warcraft מנסה לעצור את התופעה הזו בכל מאודה, אבל נכשלת.



ואולם, מדובר בתופעה שלא מתקיימת רק ב-World of warcraft, אלא מקיפה את עולם המשחקים ועולם ההימורים כולם וקשה מאוד למצוא לה פתרון בזמן אמת.



בנוסף, יש כמה סוגי רמאויות נוספים: החדרת קוד זדוני למחשב של הגיימר, שגורם לו לפגיעה בביצועים ומונע ממנו שירותים משחקנים אחרים, או לחלופין, החדרת סוג אחר של קוד, המשנה את המשחק במחשב של ההאקר.



התוצאה של רמאות במשחקים היא הפיכת הקירות במחשב הרמאי לשקופים, מה שמאפשר לרמאי לגלות היכן מסתתרים אויביו. זו לא רק בעיה של משחקים המוניים אלא גם של הימורים ברשת, שבהם סבור האדם שהוא משחק מול בני אנוש בעוד שלמעשה הוא משחק מול תוכנות אחרות - Bots.



סוג הרמאות האחרון עוסק בהאקינג ברמת שרת המשחק, מה שעשוי להעניק לשחקנים רמאים יתרון לעומת שחקנים אחרים. רצף מידע חשוד



למרבה המזל, יש כיום טכנולוגיות שמנסות להתמודד עם רמאויות במשחקים. הן פועלות באמצעות ניתוח פעילות השחקנים וזיהוי דפוסים החשודים כרמאות.



אלא שיש כמה חסרונות בולטים לטכנולוגיות הקיימות (המועטות יש לציין): הן ידניות בחלקן, מקושרות למשחק ספציפי ומכסות רק סוגי רמאויות ואיומים שהוגדרו מראש, ללא מתן פתרונות בזמן אמת.



כיום מצטרפת טכנולוגיה חדשה נוספת שמנסה להתמודד עם הרמאות במשחקי הווידיאו. מדובר בטכנולוגיה ישראלית של חברה שעוד לא נחשפה לתקשורת בשם קוגניסייף (Cognisafe), שנוסדה על ידי יצחק שמעון ושמואל קונפורטי.



"הטכנולוגיה של קוגניסייף מבוססת על יכולת לזהות רצפי מידע. אנחנו מזהים מהו רצף מאיים או רצף חשוד, שעשוי להיחשב כתנהגות רמאית, וכך מנטרים את הרמאות בזמן אמת", אומר יצחק שמעון בראיון ל-TheMarker.



מה הכוונה ברצפי מידע חשודים? שמעון אומר שמידע מחשיד יכול להגיע מכמה כיוונים שונים - קליקים חריגים של העכבר, פעילות חריגה בזיכרון מחשב, או אפליקציות שפועלות באופן חריג, מה שמעיד על שימוש מוגבר במשאבי מחשב. הרמאות לדבריו מתבטאת, למשל, בכך ששחקן יריב בונה בניין במקום שבו הוא אינו אמור לבנות במשחק אסטרטגיה; בתיאום בין שני שחקנים המשחקים למשל משחקי קלפים; או בהתנהגות חשודה במשחקי הימורים אחרים.



"קח לדוגמה משחק פוקר", אומר שמעון. "זהו משחק שבו יש חשיבות לידיעה כמה קלפים מוסתרים וכמה גלויים. ברגע שיש תיאום בין שני שחקנים, אז יש להם סיכוי סטטיסטי גדול יותר לנחש את הקלפים המוסתרים. במקרה כזה הטכנולוגיה שלנו יכולה לזהות דפוס התנהגות מחשיד של תיאום בין שני השחקנים, מה שיוצר יתרון לא הגון כלפי שחקנים אחרים".



אנטי-וירוס בעולם המשחקים?



הטכנולוגיה של קוגינסייף פועלת גם ברמת הקליינט - כלומר הניטור הוא ברמת המחשב של השחקן עצמו - וגם ברמת השרת. האם אין כאן פעולת ריגול וחשש לפגיעה בפרטיות? שמעון טוען שלא. "אנחנו מוציאים החוצה רק מידע שרלוונטי לרמאות. זה הדבר היחידי שמעניין אותנו. חוץ מזה, אני חושב ששחקנים ירצו להשתמש בטכנולוגיה שלנו כדי לדעת שכשהם משחקים, הם יודעים שהם פועלים בסביבה נקייה, כזו שאין בה רמאויות".



קוגינסייף קיימת מסוף שנת 2006. לדברי שמעון, הרעיון להקמת החברה הגיע לאחר שבכלל חשבו לפתח תוכנה להגנה מפני וירוסים. "לאחר שעברנו תהליכים שונים הגענו למסקנה שיש בעיה בעולם המשחקים והיא לא פתירה עד היום", הוא נזכר.



שמעון מציין כי שוק חברות הסטארט-אפ, שעוסק ברמאויות במשחקי וידיאו נמצא עדיין בהתהוות. "רוב החברות מנסות ליישם פתרונות אנטי-וירוס על עולם המשחקים. הן מנסות לזהות איומים לפי דפוסים קבועים מראש או לאסוף מידע על השחקנים ברמת השרת, ואז לבצע אנליזה ולבדוק אם יש רמאות. אלו תפישות מסורבלות שמנסות בפוסט מורטם לאתר רמאויות ולדעתנו זה לא משתלב עם הפתרון המיטבי, ששם את השחקן במרכז".



בשלב זה קוגניסייף נמצאת בשלבים ראשונים של איתור לקוחות. שמעון אומר כי החברה יישמה כבר התקנה מסחרית באתר הימורים ישראלי לגילוי בוטים (bots) ובמקביל היא מנהלת משא ומתן מול חברות משחקים אחרות להתקנות נוספות בעתיד.



יתרה מכך, לפני כמה שבועות השלימה קוגניסייף סבב גיוס הון מקרן הון סיכון אמריקאית בשם 21 ventures, אך היקף ההשקעה לא נמסר. כיום, מונה החברה כשבעה עובדים ומשרדיה נמצאים בתל אביב.



עם זאת, יש לשער כי רק לאחר שקוגניסייף תבצע עוד כמה התקנות של הטכנולוגיה שלה, ניתן יהיה להיווכח עד כמה היא מאריכה את חיי המדף של המשחקים ואת מידת התועלת העסקית שהיא מביאה למפעילי אתרי משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully