וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הפנסיה הע"ל מפחיתה את הזכויות לעמיתים ב-2%

מאת אתי אפללו

25.11.2008 / 6:54

תבצע הפחתה נוספת לעמיתים פעילים ולעמיתים שזכויותיהם הוקפאו



>> קרן הפנסיה הוותיקה הע"ל, שהולאמה באחרונה על ידי המדינה והועברה לניהולה של יעל אנדורן, מבצעת איזון אקטוארי שבמסגרתו יופחתו זכויות העמיתים בקרן.

העמיתים בקרן משויכים לשתי תוכניות פנסיה, שלכל אחת מהן זכויות שונות, וקיימים הבדלים בהשפעת המנגנון על כל אחת מקבוצות העמיתים. בממוצע, עקב הפעלת מנגנון האיזון האקטוארי יופחתו תשלומי הפנסיה החודשיים וערכי פדיון בשיעור של 2% לפנסיונרים הקיימים, לפנסיונרים שיפרשו בעתיד ולמבוטחי הקרן. השינוי יחול על התשלומים שבוצעו מתחילת אוקטובר 2008.



בנוסף, הקרן מבצעת הפחתת זכויות הפנסיה בשיעור של 8% לעמיתים פעילים ועמיתים שזכויותיהם הוקפאו, והפחתת זכויות לעמיתים בלתי פעילים בשיעור של 0.25% לשנה. בעבור דמי גמולים שהתקבלו החל מתחילת ינואר 2008, יחושבו מנות הפנסיה לפי ריבית בשיעור של 5%. השינויים כוללים גם ביטול של מסלול הבטחת פנסיה - אפשרות שהיתה קיימת בתקנון הקרן לבחירה בפנסיה לתקופה מובטחת (60 או 120 חודשים) בעת הפרישה.



קרן הפנסיה הע"ל היא קרן פנסיה ותיקה הפועלת תחת מנגנון איזון אקטוארי - כלומר, במקרה שבו הנכסים גדולים מההתחייבויות העודף מתחלק בין העמיתים, וכשהמצב הפוך הגירעון מתחלק בין העמיתים ומוביל להפחתת זכויות.



על פי תקנון הקרן, במצב שבו הגירעון האקטוארי גדול משיעור של 5% מסך התחייבויות הקרן, יופעל מנגנון איזון על ידי התאמת זכויות העמיתים והפנסיונרים לגובה הנכסים. לפי הדו"ח האקטוארי של הקרן ל-2007 הגיע הגירעון אקטוארי לשיעור של כ-15% מסך התחייבויות הקרן. מצב זה חייב, כאמור, הפעלת מנגנון איזון אקטוארי.



קרן הפנסיה הע"ל, שהיתה שייכת להסתדרות העובדים הלאומית, הולאמה בחודשים האחרונים לאחר שהתגלו אי סדרים חמורים בניהולה, בתקופה בה עמד בראשה היו"ר מיקי צולר. ככל הנראה אי הסדרים כללו עסקות בעלי עניין, בהן הועברו העודפים האקטוארים של הקרן לחברות אחרות קשורות בהסתדרות העובדים הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully