וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הפנסיה מבטחים צמחה ב-2 מיליארד שקל מתחילת השנה

מאת אתי אפללו

25.11.2008 / 6:54

הפניקס מציגה תשואות שליליות גבוהות מהמתחרים גם בפנסיה וגם בביטוחי מנהלים



>> אוקטובר 2008 ייזכר בתעשיית החיסכון ארוך הטווח הישראלית כחודש איום ונורא. ואולם בקרנות הפנסיה, האג"ח המיועדות ריככו את התשואות השליליות - והתעשייה מגיעה לאחר אוקטובר לתשואה שלילית מצטברת של כ-10% מתחילת השנה.



התשואות השליליות שנרשמו בענף באוקטובר גרמו להעמקת הפערים בין הגופים שהשיגו את התשואות השליליות הנמוכות ביותר לבין אלה שהשיגו את התשואות השליליות הגבוהות ביותר.

קרנות הפנסיה גלעד של הראל ומקפת של מגדל מציגות את התשואות המצטברות השליליות הנמוכות ביותר מתחילת השנה - 6.12% ו-7.45% בהתאמה. הפניקס מציגה את התשואה השלילית המצטברת הגבוהה ביותר מתחילת 2008: 14.91% - פי שניים מגלעד ומקפת.



בניגוד לקופות הגמל, שסובלות מפדיונות, קרנות הפנסיה נהנות מהמשך ההפקדות, מתחילת השנה הקרן שצברה את הסכום הגבוה ביותר היא מבטחים החדשה, של מנורה מבטחים. הצבירות שלה הגיעו להיקף של 1.97 מיליארד שקל.



עוד שתי קרנות צברו מתחילת השנה יותר ממיליארד שקל. מדובר בקרן מקפת החדשה - עם צבירה של 1.94 מיליארד שקל - ובמיטבית עתודות, שהציגה צבירה של 1.22 מיליארד שקל מתחילת 2008.



ביטוחי המנהלים מציגים תשואות שליליות נומינליות ברוטו גבוהות יותר. בשל השפעת המדד ודמי הניהול הגבוהים, התשואות הריאליות נטו של התעשייה מגיעות ל-20%. מחברות הביטוח הגדולות, בפוליסות המשתתפות בקרן י', מגדל מציגה את התשואה השלילית המצטברת הנמוכה ביותר מתחילת השנה 14.6% - והראל אחריה עם 16.72%. גם כאן הפניקס מציגה את התשואה השלילית הגבוהה ביותר - 20.28%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully