וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון במחיר הנפט הגולמי אחרי העליות החדות אתמול: יורד ב-1.6% לשער של 53.62 דולר לחבית

סוכנויות הידיעות

25.11.2008 / 8:17

כלכלנים: עליית המחיר אתמול אינה משקפת את צמצום הביקושים


מחיר הנפט הגולמי יורד ב-1.6% לשער של 53.62 דולר לחבית, בעקבות חששות כי העלייה שנרשמה אתמול – בשיעור של 9% - אינה משקפת את צמצום הביקושים העולמיים, שהתבטאו, בין השאר, בירידה של 4.4% במספר הקילומטרים שגמאו בעלי המכוניות בארה"ב בספטמבר. הקפיצה אתמול במחיר נבעה מהעליות בשוקי המניות באירופה ובארה"ב, לאחר שממשל האמריקאי הבטיח לערוב לנכסי בנק סיטי ב-306 מיליארד דולר. מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט נסוג ב-1.9% לשער של 52.92 דולר לחבית.

"אין שיפור בכלכלה הריאלית", טוען דיוויד מור, אסטרטג סחורות בקומונוולת בנק אוף אוסטרליה. "רוב הנתונים בחודשים הקרובים צפויים להצביע על היחלשות. פירושו של דבר שסוגיית הצריכה תעמוד בראש סדר החשיבות עבור שוקי הנפט, וצפויה ללחוץ את המחירים כלפי מטה".

שרי נפט מ-13 המדינות המרכיבות את ארגון אופ"ק צפויים להיפגש ביום שבת הקרוב בקהיר. הירידה בצריכת הנפט העולמית משאירה עודף של מיליון חביות ביום שיש להסירם מהשוק עד תום השנה, טען שר הנפט של ונצואלה, רפאל רמירז. "לקראת סוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה, נחזה בעליית מחירי הנפט כתגובה לקיצוץ התפוקה שביצע אופ"ק", מעריך מור.

סחורות אחרות רושמות היום ירידות שערים, בשל הערכה כי העליות אתמול היו מוגזמות. מחיר הנחושת יורד ב-0.3% 166.7 דולר לליברה. הזהב נסוג ב-0.7% לשער של 814.4 דולר לאונקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully