וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: כלכלת סין תרשום צמיחה של 7.5% בלבד בשנת 2009 - הצמיחה האיטית מזה 19 שנים

סוכנויות הידיעות

25.11.2008 / 9:18

הפעם האחרונה בה רשמה כלכלת סין צמיחה שנתית כה נמוכה הייתה ב-1990, אז צמח התמ"ג הסיני ב-3.8%



כלכלת סין תרשום צמיחה של 7.5% בלבד בשנת 2009 – קצב הצמיחה האיטי ביותר בכלכלה הרביעית בגודלה בעולם מזה 19 שנים – בעקבות ההאטה הגלובלית והמשבר הפיננסי העולמי. כך העריכו כלכלני הבנק העולמי.



בדו"ח הרבעוני שלו בנוגע לכלכלה הסינית, הוריד הבנק העולמי את תחזית הצמיחה לכלכלת המדינה בשנה הבאה מ-9.2% ל-7.5%. הפעם האחרונה בה רשמה הכלכלה הסינית צמיחה שנתית כה נמוכה הייתה ב-1990, אז צמח התמ"ג הסיני ב-3.8% בעקבות הבידוד הבינלאומי שנכפה על המדינה לאחר הטבח בכיכר טיאננמן. בשנת 2008, לפי הבנק העולמי תרשום הכלכלה הסינית צמיחה של 9.4%, לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה של 9.8% השנה.



"ההשפעה של המשבר הפיננסי והכלכלי העולמי על כלכלת סין הייתה מוגבלת עד כה, אך היא צפויה להתחזק. תחזית הצמיחה העולמית נמוכה בהרבה מכפי שהייתה לפני חצי שנה, ובנוסף להאטה העולמית גם ההאטה הפנימית בסין החלה לתפוס תאוצה, על רקע תחזית לירידה חדה ביצוא", אמר לואיס קוג'יס, כלכלן בכיר בבנק העולמי, שציין כי החולשה בשוק הדיור הסיני היא אחת הסיבות העיקריות להאטה הסינית, לצד הירידה בפעילות היצוא.



ברבעון השלישי צמח התמ"ג הסיני ב-9% - קצב הצמיחה האיטי ביותר מזה 5 שנים - וכלכלנים בכירים במדינה צופים כי הצמיחה לא תעלה על רמה של 9% ב-2009 לאחר שמשבר האשראי העולמי הוביל להאטה חריפה במגזר היצוא. החודש הכריזה ממשלת סין על חבילת תמריצים בסך 586 מיליארד דולר לעידוד הצמיחה הכלכלית, הכוללת בנייה של דיור מוזל, סלילת כבישים, הנחת מסילות רכבת והקמת שדות תעופה, בנוסף להקלות במסים על נכסים מסוימים במטרה לעודד השקעות והגדלת הסובסידיות למגזר החקלאי.



מהבנק העולמי נמסר כי המנוע העיקרי של התמ"ג הסיני בשנה הבאה יגיע מתוכניות ממשלתיות לעידוד הצמיחה. הבנק העולמי קרא לממשלה הסינית לנקוט בצעדים לאיזון הצמיחה, כך שלצד עידוד היצוא והצריכה הפרטית ינקטו הרשויות גם בפרויקטים לשיפור שירותי הבריאות, מערכת החינוך והרווחה וייעול תעשיית האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully