וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון החליט שלא להוציא צו עיכוב יציאה על גאידמק

נורית רוט

25.11.2008 / 9:45

זאת, במסגרת הסכסוך העסקי בינו לבין איש העסקים יוסף טרוים



בית המשפט העליון החליט כי אין הצדקה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד גאידמק, במסגרת הסכסוך העסקי בינו לבין איש העסקים יוסף טרוים, ודחה את ערעורו של טרוים על ביטול הצו.



לפני כשלושה חודשים קבע הבורר בסכסוך שבין טרוים לגאידמק, השופט בדימוס דן ארבל, כי גאידמק ישלם כ-54 מיליון שקל לטרוים בגין הפרת חוזה הנוגע לבעלות על מפעל פוספטים בקזחסטן. בבקשה לעיכוב היציאה טען טרוים, באמצעות עוה"ד שאול קוטלר ושחר הררי, כי גאידמק עוד לא פרע את הסכום שנפסק בבוררות, ויש חשש סביר כי יימלט לחו"ל - נוכח מצבו העסקי בישראל ונוכח ההליך הפלילי הצפוי נגדו בפרשת הלבנת ההון של בנק הפועלים.



השופט אבי זמיר שנענה תחילה לבקשה והוציא את הצו במעמד צד אחד, החליט לאחר דיון במעמד שני הצדדים לבטל את הצו, זאת, בין היתר, לאחר ששוכנע כי עיקולים רבים שהטיל טרוים על נכסי גאידמק יבטיחו כי את ביצוע פסק הבוררות, אם ינתן כנגד גאידמק. ערעור על ההחלטה נדחה.



בבקשת רשות הערעור לעליון טען טרוים כי סיכויי ההימלטות של גאידמק מהארץ גבוהים וכי העיקולים אינם מספקים כדי למנוע הכבדה ממשית על ביצוע פסק הדין. השופט אליקים רובינשטיין דחה את הבקשה. לדבריו, "אינני מוצא כי זהירותם של שני המותבים בהימנעות ממתן צו איסור יציאה מהארץ היתה מופלגת". גאידמק יוצג על ידי עוה"ד איל רוזובסקי וסיון רמות ממשרד צלרמאיר פילוסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully