וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל חדר עסקות באקסלנס: מתן הטבות רק לחברות הפועלות בישראל מעקרת חלק מתוכנית האוצר מתוכן

טל לוי

25.11.2008 / 9:55

רועי לאופר: הרוח היזמית הישראלית הפכה את המדד למוטה חו"ל - רוב הטייקונים פועלים מעבר לים



"התוכנית שהציג האוצר חשובה, טוב שהיא באה וטוב שמשרד האוצר עירני למתרחש. גם התמיכה שמציע האוצר לבנקים חשובה וכך גם הסיוע שניתן לשוק הפיננסים. עם זאת, ההצעה של האוצר להקים קרנות השקעה שיסייעו רק לחברות הפועלות לישראל מרוקנת למעשה חלק מתוכנית האוצר מתוכן: מרבית החברות הכלולות במדד תל אביב 100 פועלות מעבר לים ולמעשה חוץ מקבוצת אי.די.בי - כל הטייקונים פועלים בחו"ל. מדד תל אביב 100 הפך להיות מוטה חו"ל בצורה קיצונית שכן הישראלים הפכו לגלובליים בזכות הרוח היזמית. דווקא מעט החברות הפועלות בישראל כמו בנקים וסלולר מציגות איתנות פיננסית". כך אומר מנהל חדר עסקות בבית ההשקעות אקסלנס-נשואה, רועי לאופר.



לאופר מציין כי במרבית מדינות העולם, מעניקה הממשלה הטבות באמצעות מערכת המסים: "יש כל כך הרבה שיטות להגברת ההשקעות: למשל, מתן פטור ממס רווחי הון עבור מי שישקיע בקופת השקעות ל-3 שנים - בדומה למודל הקיים כיום בקרן השתלמות".



עוד אומר לאופר כי יש להקדים ולהאיץ את תכנית הורדת המיסים (מס הכנסה, מס חברות ומע"מ) כדי להגדיל את ההכנסה הפנויה של הצרכן הפרטי ולעודד את הצריכה במשק. "אנו נמצאים במשבר ובכל העולם מתעלמים, לפחות באופן זמני, מהכנסות המדינה ממסים. הדבר החשוב הוא להציל את מקומות העבודה של הציבור ולהציל את המשק מפני מיתון שהרי עסקים שנסגרים היום לא ישובו לפעול".



בעניין התוכנית להגדלת ההון העצמי של הבנקים (מה שיאפשר להם להעניק יותר אשראי) מדגיש לאופר כי "חשוב שהכסף שמקבלים הבנקים אכן יגיע לעסקים ולא ישמר בקופת הבנק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully