וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות קשיי ג'נרל מוטורס - קרן הפנסיה של החברה מצוייה בעודף בזכות ניהול שמרני

ניו יורק טיימס

25.11.2008 / 9:59

על פי הערכות, יש מספיק כסף בקרן לשלם ל-400 אלף גימלאי החברה לשנים רבות


קרן הפנסיה של ענקית הרכב האמריקאית - ג'נרל מוטורס - מכילה כמות מספיקה של כסף לשלם ליותר מ-400 אלף גימלאיה למשך שנים רבות, דיווח "ניו יורק טיימס". זאת למרות מצבה העגום של החברה, שמבקשת סיוע חירום מהממשל האמריקאי כדי למנוע פשיטת רגל אפשרית.

העודף בקופת הקרן – נכסים בשווי של 104 מיליארד דולר לעומת התחייבויות של 85 מיליארד לפי נתוני סוף 2007 – נובע מניהול שמרני וזהיר , טוען העיתון. מאז התפרסמו הנתונים, הצטמצם העודף בשיעור שאינו ידוע, והחברה הודיעה כי אינה מתכוונת להזרים כסף נוסף לקרן במהלך שלוש או ארבע השנים הקרובות.

יחד עם זאת, מצב הקרן עלול להשתנות לרעה, אם הקשיים הכלכליים העוברים על החברה יימשכו עוד מספר שנים. תשלומי הפנסיה העתידיים מצטברים עם כל שעת עבודה שעוברת, ומנהלי הקרן יצטרכו להתמודד עם גידול מתמיד בעלויות. אם ג'נרל מוטורס תמשיך להציע לעובדיה אפשרויות לפרישה מוקדמת, העלויות יגדלו עוד יותר.

שתי חברות הרכב הגדולות האחרות, קרייזלר ופורד מפעילות גם הן קרנות פנסיה. פורד מסר כי הקרן שלה, שגודלה כמחצית מהקרן של ג'נרל מוטורס, החזיקה בעודף קטן בסוף 2007, אך מאז ספגה, ככל הנראה, הפסדים חריפים יותר מאשר המתחרה, בשל דבקות באסטרטגיית השקעות מסוכנת. מעט מאוד ידוע על קרן הפנסיה של קרייזלר, לאחר שהחברה נהפכה לפרטית באוגוסט 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully