וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור - טמאסק - מהמרת על המגזר הפיננסי: תגדיל אחזקותיה בסטנדרד צ'רטרד

סוכנויות הידיעות

25.11.2008 / 10:19

טמאסק תרכוש מניות בסך 542 מיליון דולר בבנק השלישי בגודלו בבריטניה, שייצא בהנפקה לבעלי מניות קיימים


קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור, טמאסק הולדינגדס, הגדילה אתמול את ההימור על מניות המגזר הפיננסי כאשר הסכימה להגדיל את אחזקותיה בבנק הבריטי סטנדרד צ'רטרס ולרכוש מניות בסך 542 מיליון דולר לפחות במסגרת הנפקת המניות הקרובה של הבנק.

טמאסק, המחזיקה כיום בנתח של 19% בסטנדרד צ'רטרד, תרכוש את המניות במסגרת גיוס הון בסך 2.7 מיליארד דולר עליו הכריז אתמול הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, במטרה לחזק את מאזניו הכספיים בעקבות משבר האשראי העולמי. מטמאסק נמסר כי הקרן ככל הנראה תגדיל את הנתח שלה בסטנדרד צ'רטרס ל-22%.

טמאסק, המנהלת נכסים בסך 130 מיליארד דולר, הגדילה השנה את אחזקותיה במגזר הפיננסים באמצעות רכישת מניות נוספות במריל לינץ' ובסטנדרד צ'רסטרד, שהפכו את הקרן הסינגפורית לבעלת המניות הגדולה ביותר בשני הבנקים.

אחזקותיה של טמאסק במגזר השירותים הפיננסיים מנו כ-40% מהשקעותיה, נכון למארס, לעומת 21% לפני ארבע שנים. ההימור של הקרן הממשלתית הסינגפורית על מגזר הפיננסים מגיע דווקא לאחר שבנקים וחברות פיננסיות ברחבי העולם רשמו הפסדים ומחיקות בסך 970 מיליארד דולר מאז פריצתו של משבר האשראי, ועל רקע נפילה של 60% במניות הבנקים ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully