וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובות בבריטניה להצעת גורדון בראון למסות את העשירים: "זאת חזרה לעידן הסוציאלי שלפני תאצ'ר"

סוכנויות הידיעות

25.11.2008 / 10:58

בראון מתכנן להגדיל ל-45% את שיעור המס על מי שמרוויח יותר מ-150 אלף ליש"ט בשנה


הצעתו של ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, להגדיל את המיסוי על העשירים, כחלק ממימון תוכנית תמריצים כוללת בסך 38.7 מיליארד דולר, עוררה גל של תגובות במערכת הכלכלית והפוליטית במדינה, שטענו כי מדובר בחזרה לעידן הסוציאלי שלפני כהונתה של מרגרט תאצ'ר, שהחלה ב-1979 ונמשכה 12 שנה. רבים מהמומחים קובעים כי אופיה הסוציאליסטי של מפלגת הלייבור, שבראון עומד בראשה, נחשף לפתע לאחר 30 שנה שבה אימצה המפלגה מדיניות כלכלית ליברלית.

המצדדים במדיניות החדשה של בראון לא נשארו אדישים: "זאת חזרה לשנות ה-70'", אמר ביל ג'ונס, איש מדע המדינה מאוניברסיטת מנצ'סטר. "שיבה לתקופה של שתי מפלגות שונות וסוף עידן הקונצנזוס הפוליטי. זה כאילו שהלייבור השתחררה פתאום מכתונת המשוגעים". "גורדון בראון הוריד את האזיקים של הלייבור החדש כדי לחשוף את הלייבור האמיתי", הוסיף דרק סימפסון, מזכ"ל ארגון העובדים הגדול בבריטניה

טוני בלייר, קודמו של בראון בתפקיד, הלך בעקבותיה של תאצ'ר השמרנית ומיצב את עצמו כאיש הכלכלה החופשית, לאחר ששינה את שם מפלגתו ל"לייבור החדש", והקפיד על ריסון תקציבי, רמת חוב נמוכה וקיצוצי מסים לשכבות המבוססות.

אנשי הלייבור הביעו תמיכה בתוכניתו של בראון להגדיל את שיעור המס למי שמרוויח יותר מ-150 אלף ליש"ט לשנה ל-45%, בעוד שאנשי האופוזיציה השמרנים האשימו אותו בחוסר אחריות על הנכונות להגדיל את החוב הציבורי, שצפוי לעבור סף של טריליון ליש"ט ב-2014. "בסופו של דבר, כל שרי האוצר של הלייבור מתרוששים", אמר ג'ורג' אוסבורן, דובר המפלגה השמרנית לעניינים כלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully