וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הכרייה BHP ביליטון נסוגה מהצעת הרכש בשווי 66 מיליארד דולר ליריבתה ריו טינטו

הדר תדמור

25.11.2008 / 11:12

הסיבה: חוסר הוודאות בשווקים בעקבות המשבר העולמי



BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, נסוגה מהצעת הרכש עבור ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, בשווי 66 מיליארד דולר. BHP ביליטון הודיעה כי החליטה לסגת מההצעה בעקבות הטלטלות בשוקי העולם.



"אנחנו חוששים מפני המשך הידרדרות המשבר העולמי בטווח הקרוב, חוסר הוודאות לגבי מתי התנאים בשווקים ישתפרו והסיכון שגורמים אלה ישפיעו על שווי מנייתנו", אמר דון ארגוס, יו"ר החברה, בהודעה שפירסם.



מנכ"ל BHP ביליטון, מריוס קלופרס, אמר כי רכישת ריו טינטו תגדיל את חובותיה של ענקית הכרייה וכי הדבר יקשה עליה למכור נכסים. עם זאת, בחודש ספטמבר אמר קלופרס כי הנפילה במחירי הסחורות וההאטה הגלובלית יקלו על ענקית הכרייה BHP ביליטון לזכות בתמיכתם של המשקיעים בהצעת הרכש העוינת.



"ככל שהמשבר הכלכלי יחמיר, כך יהיה הדבר טוב ביותר עבור סיכויינו להשלים את העסקה. אנשים מבינים כעת שההצעה שלנו היא טובה מאד ואנחנו מתכוונים להדגיש את הערך הגבוה של המניה שלנו", אמר קלופרס בספטמבר לסוכנות הידיעות בלומברג.



שווי ההצעה של BHP ביליטון עבור ריו טינטו צנח בעקבות הירידה במחירי הסחורות השנה. שווי ההצעה עמד על 66 מיליארד דולר אתמול, לעומת 194 מיליארד דולר ב-19 במאי. מניית BHP ביליטון עולה ב-10% בבורסת לונדון. מניית ריו טינטו נופלת ב-37% בבורסת לונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully