וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גלזר: אם מדובר רק בערבות לכתבי התחייבות בבנקים בלי תנאים - לא בטוח שנראה גידול באשראי

שרון שפורר

25.11.2008 / 11:33

מנהל מחלקת המחקר בלידר שוקי הון: התוכנית עדיין לא ברורה מספיק



מוקדם מידי לומר מה תהיה השפעת תוכנית האוצר על הבנקים מאחר שהתוכנית עדיין אינה ברורה מספיק. כך סבור אלון גלזר, מנהל מחלקת המחקר בלידר שוקי הון. לדבריו, אם התוכנית כוללת אך ורק מתן ערבות לכתבי ההתחייבות של הבנקים - ברור שהבנקים ישמחו לאמץ אותה, שכן היא תוזיל עבורם את מחירי הגיוס. אבל לא בטוח שהיא תביא להזרמה של אשראי למשק.



"לבנקים יש גם היום מספיק הון למתן אשראי והבעיה העיקרית היא לא בכך שהם לא יכולים לתת אשראי חדש, אלא בכך שהם אינם רוצים לתת אותו. לפיכך, אם התוכנית היא רק ערבות שתוזיל את עלויות הגיוס של הבנקים ב-3%-2.5% - אני חושש שהיא לא תעזור יותר מדי ולא צפוי גידול דרמטי באשראי".



מנגד, אם הערבות של המדינה תהיה מלווה בהתניות לבנקים למתן אשראי - אז אני לא בטוח שהבנקים יסכימו או ישתפו פעולה. יכול להיות שהם פשוט יחליטו לוותר על הערבות. עם זאת, חייבים שוב לסייג כי נכון לעכשיו התוכנית אינה ברורה וייתכן שיישומה יוביל בסופו של דבר להגדלת כדאיות מתן האשראי על ידי הבנקים.



ברור שככל שהמדינה תערוב יותר לכספים שהבנקים ילוו - כך יגדל האינטרס של הבנקים להשתמש בכספים למתן אשראי. מנגד, תוכנית שרק נותנת לבנקים אפשרות לגייס בזול לא תביא לשינוי דרמטי במתן האשראי על ידי הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully