וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: העלאת המלצה לקנייה לפמס - התנתקה משוויה הכלכלי ומהווה הזדמנות טובה

TheMarker

25.11.2008 / 11:47

בבית ההשקעות מעלים את ההמלצה על המנייה מ'ניטרלי' ל'קנייה' במחיר יעד של 117 שקל למניה. פמס נסחרת כיום סביב שער של 60 שקלים למניה


מניית פמס, המייצרת אריגים לתעשיית המיגון, ירדה בחודש האחרון בשיעור של 41% אחוזים ומתחילת השנה רשמה המנייה תשואה שלילית של 58%. אולם, להערכת האנליסט גיל בשן מאי.בי.אי מדובר בחברה שפעילותה רחוקה מעין המשבר הנמצאת בתהליך שיפור תוצאותיה הכספיות, איננה ממונפת כלל ומחזיקה בקופת מזומנים דשנה. להערכת בשן שוויה של פמס התנתק משוויה הכלכלי, ומדובר בהזדמנות קנייה.

בבית ההשקעות מעלים את ההמלצה על המנייה מ'ניטרלי' ל'קנייה' במחיר יעד של 117 שקל למניה. פמס נסחרת כיום סביב שער של 60 שקלים למניה.

תוצאות הרבעון השלישי של כללו רווח נקי של כ-3.3 מיליון דולר לעומת כ-4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מחזור המכירות של החברה ברבעון השלישי גדל ב-100% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-32.6 מיליון דולר, לעומת כ-15.89 מיליון דולר.

לדברי בשן "תוצאות הרבעון השלישי של פמס מצביעים על יציבות וחוזקת הפעילות. הפרמטרים התפעוליים, בעיקרם הגידול בהכנסות, ושמירה על שיעוריי הרווח הגבוהים מלמדים על רמת ביקושים גבוהה".

שוויה של החברה כיום, מוערך בכ-570 מיליון שקל להערכת בשן מחיר זה נמוך משמעותית משוויה הכלכלי ומשקף רמת מכפילים נמוכה, אפילו נמוכה מאוד בייחוד ליצרנית מזומנים. לדברי בשן "מכפילי הרווח נמוכים היסטורית אך בנוף של היום הם עדיין נראים סבירים".

בקופת פמס יש כיום 140 מיליון דולר ועודף נכסים פיננסים בסך של 36 מיליון דולר והיא ממשיכה לייצר רווח תיפעולי תזרימי מעל 40 מיליון דולר בשנה. לחברה מאזן איתן כאשר ההון העצמי מייצג כ- 35.8% מהסך המאזן. סך המזומנים מגיע ל-117 מיליון דולר, כאשר יתרות מזומנים בניכוי התחייבויות מגיע לסך 36 מיליון דולר, בתוספת תזרים מזומנים מפעילות צפוי של כ-20 מיליון דולר השנה וכ-26 מיליון בשנת 2009.

היחס בין הרווח לתזרים המזומנים גבוה, לפמס אין השקעות מהותיות ברכוש קבוע, עלות קו ייצור נאמדת בכמה מיליוני דולרים בודדים וכתוצאה שיעורי הפחת אינם גבוהים. גם ההשקעה בהון חוזר יחסית מצומצמת, בארה"ב החברה מוכרת ללקוח בודד ומקבלת הכנסות על עבודה בלבד, לשאר הלקוחות תנאי אשראי חמורים והחברה כמעט שאינה מייצרת למלאי.

לדברי בשן הצ'ופר שבהשקעה בחברה תזרימית כפמס הוא מדיניותה הנדיבה בחלוקת דיווידנדים. פירוט תשואת הדיבידנד בכל שנה משנת 2000 מצביע על כך שתשואת הדיבידנד בחברה היא מהגבוהות במדד ת"א 100. בזמנים של האטה ואי ודאות בשוק המניות אחזקה המאפשרת פגישה עם מזומנים עדיפה.

הסיכון הגדול בפמס הוא התלות שלה ב-HoneyWell המהווה לקוח מהותי בכנסותיה של פמס. HoneyWell הורידה לאחרונה את תזחית ההכנסות והרווח להמשך השנה. חוסר הבהירות בנוגע ל-2009 הוביל לגל של הורדות תחזית על ידי אנליסטים המסקרים את החברה.

רמת הסיכון של פמס גבוהה כיוון שבמקרה של קיצוץ אפשרי בתקציבי הביטחון של ארה"ב לטובת מימון תוכניות החילוץ הפיננסי צפויה הרעה בתוצאות HoneyWell.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully