וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפוניה בבזק: ירידה בהכנסות, עלייה ברווח התפעולי

הכנסות החברה מתחום הפעילות הקווית ירדו ב-2.6%, אולם הרווח התפעולי זינק בכ-30%. עלייה בהכנסות פלאפון, יס וצמיחה בשירותי האינטרנט

בזק ממשיכה לרשום עלייה ברווח התפעולי מפעילות בתחום הטלפוניה, לצד ירידה בהכנסות. בתחום הטלפוניה מדווחת בזק על עלייה של 29.1% ברווח התפעולי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ל-422 מיליון שקל, ועלייה של 13% ב-EBITDA (רווח לפני הוצאות הריבית, המס והפחת) ל-636 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA עמד על 45.8%.

לדברי החברה, השיפור המתמשך ברווחיות הוא תוצאה של ההשפעה החיובית של מאמצי התייעלות, שהחלו לשאת פרי, לתוצאות העסקיות של בזק קווי – ושל הקבוצה כולה.

הכנסות בזק מפעילות הטלפון עמדו ברבעון השלישי על 1.388 מיליארד שקל, ירידה של 2.6% אך בנטרול דמי הקישורית, הקיטון הוא של פחות מ0.25%. בזק איבדה 36 אלף קווי טלפון, אך מספר מנויי ה-ADSL של החברה עלה ב-12% ל-994 אלף מנויים, כאשר מנויי ADSL ממוצע של החברה משלם 67 שקל לחודש, עלייה של כ-6%.

הכנסות הקבוצה כולה ברבעון השלישי של שנת 2008 הסתכמו ב-3.16 מיליארד שקל, גידול של 0.6% בהשוואה ל-3.14 מיליארד שקל ברבעון השלישי של שנת 2007. העלייה בהכנסות נבעה מעלייה בהכנסות חברת פלאפון וכן מעלייה בהכנסות חברת יס, שקוזזו בחלקן עקב הירידה בהכנסות ממגזר התקשורת הקווית. צמיחה מתמשכת בשירותי האינטרנט המהיר ושירותי המידע במגזר התקשורת הקווית של בזק פיצו על הירידה בהכנסות מתקשורת קווית.

הרווח התפעולי של הקבוצה עלה ב-37.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-822 מיליון שקל לעומת 596 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נבעה בעיקרה מהפחתת עלויות, עלות נמוכה של רכישת מנויים וכן מיוזמות התייעלות במגזרי הפעילות העיקריים.

·

צמיחה באינטרנט

פלאפון: פעילות הטלפונים הניידים של פלאפון הניבה עלייה דו-ספרתית ברווח התפעולי, ברווח הנקי וב-EBITDA ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כאשר ההכנסות עלו ב-0.9%. התוצאות הושגו הודות לצמיחה חזקה של מנויי הדור השלישי (1.07 מיליון מנויים נכון ל-30 בספטמבר, 2008) שסייעה להביא את מספר המנויים הכולל ל- 2.7 מיליון - גידול של 5.4% ביחס לרבעון המקביל והודות לעלות נמוכה של רכישת מנויים.

· בזק בינלאומי: הרווח התפעולי גדל ב-9.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ל-59 מיליון שקל והרווח הנקי גדל ב-12.8% ל-44 מיליון שקל, בעקבות עלייה במכירת שירותים כמו שרותי אינטרנט בפס רחב, שיחות בינלאומיות ופתרונות תקשורת לארגונים.

· Yes: ההכנסות מפעילות הטלוויזיה הרב ערוצית גדלו ב-4.2% בהשוואה לרבעון המקביל ל-375 מיליון שקל, בעקבות גידול של 2.7% בהכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) שהסתכמה ב – 226 שקל וגידול של 2% במספר המנויים ל-556,000 מנויים.

שלמה רודב, יו"ר בזק, אמר כי "תוצאות השיא הפיננסיות של הקבוצה ברבעון השלישי משקפות ביצועים מוצלחים במגזרים התפעוליים, ומחזקות את מעמדה של בזק כספקית התקשורת המובילה בישראל. הביצועים של בזק התבססו על גידול בהכנסה השנתית של פלאפון, בזק בינלאומי, ו- yes, בעוד שפעילות בזק קווי הראתה ביצועים מעולים בכך שדיווחה הכנסות הדומות פחות או יותר לאלו של התקופה המקבילה אשתקד, בניכוי ההשפעה של תעריפי הקישוריות הסלולרית".

אלן גלמן, סמנכ"ל הכספים ומשנה למנכ"ל בזק, הוסיף כי "בהתבסס על התוצאות הפיננסיות החזקות של הרבעון השלישי, בזק ייצרה תזרים מזומנים חופשי החזק ביותר שלה מזה כשנתיים. החוזק של תזרים המזומנים מפעילות שוטפת והמאזן, נותנים לנו בסיס איתן לביצוע השקעות ברשת, ובמקביל מאפשרים לנו לספק ערך למחזיקי המניות באמצעות חלוקת דיבידנדים תקופתית, אם וכאשר מועצת המנהלים תחליט על כך".

"בעוד שאנו מוסיפים לעקוב אחר הסביבה הכלכלית הגלובלית והמקומית, לא ראינו השפעה משמעותית של האירועים הכלכליים והפיננסיים האחרונים על העסקים שלנו ברבעון השלישי של 2008. אנו מוסיפים לצפות שההכנסות השנתיות של הקבוצה כולה ב-2008 יישארו יציבות, וששיעורי הרווח ישתפרו בהשוואה ל-2007", גלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully