וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה על תוכנית האוצר בבנקים: "יש לנו מספיק הון למתן אשראי - האוצר רוצה שנגדיל סיכונים?"

שרון שפורר

25.11.2008 / 12:02

"האוצר מערבב בין הבנקים לבעיה האמיתית - מה חושבים באוצר שבתקופה מסוכנת נתחיל לפזר אשראי בנדיבות?"



שלמה זהר הוא הבנקאי היחיד נכון לשעה זו שהתבטא באופן פומבי לגבי דעתו על תוכנית האוצר. זהר סבור כי מדובר בתוכנית טובה שתעזור לבנקים להגדיל אשראי - אבל מסתבר שלא כל הבנקאים מרוצים מהתוכנית.



גורם באחד הבנקים אמר היום ל-TheMarker כי נראה שהתוכנית של האוצר שמדברת גם על הבנקים וגם על שוק ההון מטשטשת את הבעיה האמיתית והיא שוק האג"ח הקונצרני בנכסים שמנהלים הגופים המוסדיים. לדבריו, בבנקים אין כל בעיה: "נכון שבגלל התקופה הקשה - הבנקים סלקטיווים יותר במתן אשראי - זה טבעי. מה האוצר חושב שהוא יעשה בכך שהוא יערוב לנו לכתבי התחייבות - האם הוא סבור שבעקבות זאת נתחיל לפזר אשראי בנדיבות גדולה ולקחת סיכון? אנחנו לא צריכים את זה. אם יש בעיה נקודתית באחד הבנקים - שיטפלו בו אבל למערכת הבנקאית אין בעיה".



"משהו פה לא מסתדר", מוסיף הגורם הבנקאי. "אי אפשר לשנות את הקריטריונים למתן אשראי של הבנקים - הלימות ההון של המערכת הבנקאית גם כך גבוהה גם היום ולכן שיטפלו בבעיה האמיתית במקום להסיט את תשומת הלב אל הבנקים".



גם גורם בנקאי אחר אמר היום: "יש לנו מספיק כסף ומספיק הון עצמי - בשביל לתת אשראי. מה רוצים שניתן אשראי לבעז יונה? אנחנו ניתן אשראי רק לפי פרמטרים שקבענו מראש בכל מקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully