וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ממשיך מדד אמון הצרכנים הגרמני לעלות על אף המיתון הרישמי במדינה?

TheMarker

25.11.2008 / 12:08

חברת המחקר GfK פרסמה הבוקר את מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר בגרמניה. המדד עלה במפתיע חודש שלישי ברציפות למרות ההתמתנות הכלכלית



הלשכה לסטטיסטיקה של גרמניה פירסמה הבוקר את נתוני הצמיחה לרבעון השלישי. בחינה של הנתונים מעלה כי כלכלת גרמניה התכווצה ברבעון השלישי בשיעור של 0.5% לאחר שרשמה צמיחה שלילית גם ברבעון הקודם בשיעור של 0.4%. מדו"ח התוצר של גרמניה עולה כי חלה עלייה של 0.8% בהוצאות הממשלה, ירידה של 0.5% בהשקעות בנכסים קבועים, ירידה של 0.4% רבעונית ושנייה ברציפות בהיקף הייצוא ועלייה של 3.8% ביבוא.



אחד המרכיבים בדו"ח התוצר שהפתיעו לטובה הוא הצריכה הפרטית. הצריכה בגרמניה עלתה ברבעון השלישי בשיעור של 0.3% לאחר שירדה בשלושת הרבעונים הקודמים. להערכת מנהל המחקר בספרינט האנליסט אריה טל העלייה בצריכה בגרמניה נובעת מאמון האזרחים בשוק העבודה הגרמני ומירידת מחירי האנרגיה והמזון.



חברת המחקר GfK פרסמה הבוקר את מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר בגרמניה. המדד עלה במפתיע חודש שלישי ברציפות למרות ההתמתנות הכלכלית. להערכת טל הירידה במחירי הדלק, אנרגיה ומזון, מגדילה את ההכנסה הפנויה של האזרח הגרמני. בנוסף, משדרת התמיכה מטעם ממשלת גרמניה לאזרחיה ביטחון כלכלי על ידי הגדלת הביטוח לפיקדונות הציבור, הצגת רפורמות מס אפשריות, וצעדים אשר יתמכו בהגדלת שוק העבודה.



לדברי טל "האזרח הגרמני בטוח שבשורה התחתונה הוא לא יינזק כתוצאה מהמשבר העולמי". בניגוד לאזרח הגרמני, בספרינט צופים פגיעה בצריכה הפרטית בגרמניה לאור ירידה בפעילות הכלכלית במספר מגזרים והציפיות העגומות להמשך הדרך כפי שמעיד מדד סנטימנט העסקים של מכון המחקר IFO.



"התמיכה הממשלתית בשוק העבודה הגרמני, יחד עם הצעדים תומכי הצמיחה שנוקט הממשל הגרמני, ימנעו מיתון כבד. בנוסף, סיכוני הדיפלציה בגרמניה נמוכים לאור מבנה המחירים הקשיח בכלכלתה בניגוד לארה"ב ובריטניה" מסכם טל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully