וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטק ממשיכה להתייעל אבל עדיין בהפסדים: סיימה את הרבעון הם הפסד של 21 אלף דולר

שמואל שוסטר

25.11.2008 / 12:16

ההכנסות צמחו ב-40% ל12.3 מיליון דולר; לראשונה מזה 5 רבעונים עברה אלטק לרווח תפעולי של 319 אלף דולר;


אחרי 5 רבעונים רצופים של הפסד תפעולי עברה , יצרנית המעגלים המודפסים, לרשום רווח תפעולי רבעוני. עם זאת, בשורה התחתונה עדיין לא הצליחה החברה, שנמצאת בשליטתו של איש העסקים יוסי מימן (24%), לרשום רווח נקי, והיא מסכמת 6 רבעונים רצופים של הפסדים.

בשורה העליונה, רשמה אלטק צמיחה של 40% בשורת ההכנסות, ל-12.3 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות החברה ברבעון המקביל. את הגידול החד בהכנסות מסבירים בחברה בצירופם של לקוחות חדשים וקבלת הזמנות חדשות מלקוחות קיימים.

הגידול החד בהכנסות הביא את אלטק להכפיל את הרווח הגולמי, שהסתכם ב-2 מיליון דולר ולהגדיל את שיעור הרווח הגולמי - 17% מסך ההכנסות, זאת בהשוואה ל-12% בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, לראשונה מזה למעלה משנה עברה אלטק לרשום רווח תפעולי חיובי של 319 אלף דולר, זאת לאחר 5 רבעונים רצופים בהם הציגה החברה הפסד תפעולי.

בשורה התחתונה הצליחה אלטק לצמצם את ההפסד הנקי ב-90% ל-21 אלף דולר, בהשוואה להפסד של 223 אלף דולר בתקופה המקבילה ב-2007.

נשיא ומנכ"ל החברה, אריה רייכרט, אמר כי "דו"חות הרבעון השלישי של 2008 טובים ומשקפים המשך גידול נאה בהזמנות בחמשת הרבעונים האחרונים. אלטק מתמקדת השנה בחיזוק הנוכחות השיווקית הגלובלית ובביסוס מעמדה של החברה בשווקים הצומחים בארה"ב ובאירופה".

"אנו צופים כי תוצאות הרבעון הרביעי יושפעו משני מרכיבים מנוגדים: מחד, היחלשות שער השקל מול הדולר, שעד כה הביאה לשיפור בתוצאות, ומאידך - ההשפעה השלילית של המיתון העולמי על ההכנסות שלנו. אנו מאמינים כי חיזוק תמהיל המכירות של אלטק לשוק הביטחוני והרפואי, שפחות מושפעים מתנודתיות, יעזור לנו בזמן המשבר העולמי".

סמנכ"ל הכספים, אמנון שמר, הוסיף כי "הצלחנו להעלות את הרווח הגולמי בעיקר בזכות העלאת המכירות וצמצום צריכת חומרי הגלם. למרות שמהלכי הייצור של החברה מתואמים עם דרישות השוק, שיפרנו את התהליכים והצלחנו להשיג ביצועי תפעול גבוהים יותר".

"כחברה ישראלית שעיקר פעילותה מיועד לייצוא, שיעור הצמיחה שלנו הושפע באופן משמעותי מייסוף השקל שהביא לעליה בערך הדולרי של הוצאות התפעול והייצור".

אלטק מייצרת מעגלים אלקטרוניים מודפסים (PCB), שהם לב המעגל של מוצרי האלקטרוניקה. החברה מתמחה בתחום ייצור PCB רב שכבתי ולוחות מסוג "גמיש קשיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully