וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים: משקיעים מוסדיים יוכלו לשתף פעולה בשינוי תנאי אג"ח תאגידיות רק עד סוף 2009

אורה קורן

25.11.2008 / 12:48

ההיתר יאפשר לשלושה מוסדיים לשבת יחד עם תאגיד בנקאי אחד או יותר לדון בחוב של הקונצרן



הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, פרסמה הבוקר גילוי דעת בעניין שיתוף פעולה בין משקיעים מוסדיים בשינוי תנאי אגרות חוב תאגידיות. גילוי הדעת מאפשר לשלושה גופים מוסדיים לשתף פעולה עם תאגיד בנקאי אחד או יותר בדבר טיפול בחוב של תאגיד גדול, דוגמת אפריקה ישראל, קבוצת דלק, החברה לישראל או IDB.



"ראיתי לנכון לעת הזו ליצור את מסגרת הכללים הנאותה להידברויות בין בעלי חוב של אג"ח תאגידיות", אמרה קן. "ניסינו לתת מענה מהיר למצב משברי. עם זאת, אין בכך שינוי בחשיבות שאנחנו מייחסים לתחרות במשק, גם בזמן משבר. אנחנו סבורים, שהגדלת ריכוזיות תפגע ביכולת שלנו לצאת מהמשבר", הוסיפה.



בדברי ההסבר שצרפה הרשות לפרסום גילוי הדעת נאמר כי היכולת לשנות תנאי פירעון אג"ח עשויה להרחיב את מגוון האפשרויות העומד בפני התאגיד המנפיק ובעלי התעודות, ואף לפתור מצוקות נקודתיות ביכולת הפירעון של ההתחייבות. לשם המחשה, בעלי התעודה יוכלו להסכים לדחות את מועד פירעון התעודה תמורת פיצוי בעתיד, להמיר את החוב להון מניות וכיוצא באלה פתרונות, אשר יש בהם לעיתים כדי למנוע את הידחקות התאגיד המנפיק למצב של חדלות פירעון.



אפשרות השינוי בתנאי הפירעון תלויה ביכולת של בעלי האג"ח, בכלל זה ביכולתם של המשקיעים המוסדיים, לגבש עמדה מושכלת באשר להיקף הסיכון העומד בפניו. בנוסף, ברורה חשיבות ההידברות בין המשקיעים המוסדיים לבין התאגיד המנפיק, לצורך גיבוש עמדה ביחס להיקף הסיכון ולמציאת פתרונות מוסכמים, העשויים למנוע את הידחקות התאגיד המנפיק למצב של חדלות פירעון.



עם זאת, מנגנון ההידברות וגיבוש הפתרון אינו חף מחששות תחרותיים. בין היתר, החשיפה למידע עשויה לפגוע בעצם מנגנון שוק המסחר בניירות ערך, לאור החשש שבמסגרת זו יצטבר בידי המשקיעים המוסדיים מידע שאינו נגיש לכלל ציבור המשקיעים אודות מצב התאגיד המנפיק, ובדבר האפשרות המעשית לגבש הסדר למחזור החוב. בנוסף, קיים חשש שמא מנגנון זה יביא לפגיעה בתחרות בין המשקיעים המוסדיים, בין היתר משום שבמסגרתו מועבר מידע אודות תפיסת המשקיעים המוסדיים, שהם צד לשיתוף הפעולה, מידת כדאיות ההשקעה בניירות ערך של חברה מסוימת, וכן משום שקיים חשש שהמשקיעים המוסדיים ינצלו במה זו להעברת מידע ביחס להיבטים אחרים שבתחרות ביניהם.



לאור היתרונות הגלומים בגיבוש הסכמות בנוגע לשינוי תנאי פירעון אג"ח תאגידי, מצאה הממונה לנכון לפרסם גילוי דעת התוחם את שיתוף הפעולה בין המשקיעים המוסדיים, באופן שיש בו כדי להפיג את החששות התחרותיים האמורים.



בין היתר, מספר המשקיעים המוסדיים שיוכלו לקחת חלק בשיתוף פעולה בשינוי תנאי אג"ח מוגבל לשלושה (שינוי תנאי האג"ח יובא לאישור כלל המחזיקים בתעודת האג"ח). בנוסף, הוגבלה יכולתם של משקיעים מוסדיים, שלוקחים חלק בשיתוף פעולה כאמור, לסחור בניירות ערך של התאגיד המנפיק. כמו כן נקבעו מגבלות על סוג המידע שניתן יהיה לדון בו במסגרת שיתוף הפעולה, ועל זהות המשתתפים בדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully